انتشار گزارش دیدار اسنودن با رئیس جمهور آرژانتین در مسکو

اشتراک
کریستینا کیرشنر، با رئیس جمهور آرژانتین در ماه آوریل در جریان بازدید خود از مسکو با ادوارد اسنودن، کارمند سابق سرویس های اطلاعاتی آمریکا دیدار کرد. این مطلب را خبرگزاری "رویترز" روز جمعه با استناد به آنتونی رومرو، یکی از وکلای مدافع اسنودن گزارش داده است.

به گفته رومرو خود اسنودن درباره دیدار دو ساعته اش با رئیس جمهور آرژانتین صحبت کرده است. گویا اسنودن در دیدار از جاسوسی از سیاستمداران و نظامیان آرژانتینی صحبت کرده که از سال 2006 تا سال 2011 به آن اشتغال داشت. وی در آن زمان به عنوان کارمند سرویس های اطلاعاتی آمریکا طبق دستور بریتانیا درباره جزایر فولکلند اطلاعات جمع آوری می کرد.
به گزارش "رویترز" مقامات آرژانتین این گزارش را تایید نکرده اند.
خانم کریستینا کیرشنر، با رئیس جمهور آرژانتین از روز 21 تا 23 آوریل برای بازدید رسمی در روسیه اقامت داشت.
اسنودن کارمند فنی سابق سازمان "سیا" آمریکا که به عنوان پیمانکار برای آژانس امنیت ملی این کشور نیز کار می کرد، در ماه ژوئن سال 2013 تعدادی از اسناد سری در خصوص برنامه های سرویس های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا در زمینه جاسوسی اینترنتی را به روزنامه های "واشینگتن پست" و "گاردین" واگذار کرد که جنجال بزرگی را در سراسر جهان برانگیخت. بر اساس این اسناد آمریکایی ها نه فقط در کشور خود جاسوسی می کنند بلکه مراقب زندگی میلیون ها اروپایی از جمله نزدیک ترین متحدان ایالات متحده هستند. اسنودن پس از واگذاری این اسناد ابتدا به هنگ کنگ و سپس به مسکو پرواز کرده و در ماه اوت سال 2013 میلادی گواهینامه پناهندگی موقت یک ساله را در روسیه دریافت نمود. به دنبال آن در سال 2014 ، مدت پناهندگی این افشاگر آمریکایی در روسیه تا سه سال دیگر تمدید شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала