برگزاری همایش مبارزه با داعش در پاریس

© AP Photo / Fileگروه تروریستی "دولت اسلامی" موسوم به داعش
گروه تروریستی دولت اسلامی موسوم به داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همایش بین المللی درباره اوضاع عراق و سوریه روز سه شنبه در پاریس گشایش می یابد.

تصمیم برگزاری این همایش پس از چند حمله موفق شبه نظامیان عضو گروه تروریستی داعش و تصرف شهر رمادی ، واقع در 100 کیلومتری بغداد، پایتخت عراق گرفته شد.

پیشتر گزارش داده شده بود که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا شخصا در این همایش شرکت خواهد کرد اما پای وی هنگام دوچرخه سواری در منطقه کوهستانی آلپ در فرانسه شکست و ی مجبور شد برای معالجه به آمریکا برود و حالا قصد دارد از طریق کنفرانس ویدئویی در کار همایش شرکت کند.

همایش قبلی از این نوع در ماه سپتامبر سال گذشته در پاریس برگزار شده بود.

اینبار نمایندگان حدود 30 کشور و سازمان بین المللی برای تدوین استراتژی مبارزه با گروه تروریستی"دولت اسلامی" موسوم به داعش وارد پاریس شده اند.

داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.

داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала