گزارش و تحلیل

کاریکاتورهای داعش

© Sputnik / Andrey Steninپرچم داعش
پرچم داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در کاریکاتورهااز جنایات شبه نظامیان « داعش» تعریف می شود.

در تهران  در چند موسسه فرهنگی — « ارسباران»، « بهمن»، « آفتاب» و « اسوه» — نمایشگاه  — مسابقه  کاریکاتور و  تاریخ بصورت آثار تصویری و کاریکاتور در باره  شبه نظامیان « داعش» برگزار می شود. انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس مبتکر و سازماندهنده اصلی این نمایشگاه است.

 در این نمایشگاه  آثار طنز کاریکاتوریست های  داخلی و خارجی   در باره  شبه نظامیان  « داعش»  به نمایش  گذاشته شده است.  356 استاد  کاریکاتور  از 43 کشور جهان  در این مسابقه شرکت دارند.

نمایشگاه  بین المللی است.  800 اثر  از 6 قاره ارسال شده است.  هیأت داوران  280  اثر از بهترین  آثار  را  انتخاب کرد  که در  کلکسیون  نهایی  به معرض نمایش گذاشته شدند.  برندگان جوایز نفیسی دریافت خواهند کرد.

 اکثر آثار عرضه شده  از جنایات  شبه نظامیان « داعش» تعریف می کنند.  روی یکی از کاریکاتورها،  ابو بکر  البغدادی  که خود را خلیفه نامیده است  با ریش بلند و  خنجر خونینی در دست  به تصویر کشیده شده است.  اما در تعدادی از آثار برخورد آمریکا  نسبت به  دیگر کشورهای جهان  به مسخره گرفته شده  و  مورد انتقاد قرار می گیرد.  به عنوان مثال،  نقش آمریکا  در  شکلگیری و  حمایت  از  گروهبندی «داعش»  و یا حمله به  عراق در سال 2003 میلادی.

 مارینا الشعلان خبرنگار  Sputnik Persian  با  سید مسعود شجاعی طباطبایی، هماهنگ کننده  نمایشگاه  به گفتگو نشست تا از توضیح  مفصل تری  در باره این نمایشگاه برخوردار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала