حملات جدید ائتلاف بین المللی به مواضع داعش در عراق و سوریه

© AP Photoحملات جدید ائتلاف بین المللی به مواضع داعش در عراق و سوریه
حملات جدید ائتلاف بین المللی به مواضع داعش در عراق و سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا طی شبانه روز گذشته 27 حمله هوایی را به مواضع این گروه تروریستی در خاک عراق و سوریه انجام داد.

بر اساس بیانیه فرماندهی ائتلاف بین المللی، طی شبانه روز گذشته مواضع داعش در موصل، رمادی، کرکوک، بیجی، سنجار و بعضی از دیگر شهرهای عراق هدف بمباران قرار گرفتند. در این بیانیه خاطر نشان شده که این بمباران ها با موافقت وزارت دفاع عراق انجام گرفته است.

بعلاوه ائتلاف پنج حمله هوایی را به خاک سوریه از جمله شهر کوبانی انجام داد. در نتیجه این حملات تعدادی از یگان های تاکتیکی داعش نابود شده و نقاط آتشی و سامانه های پدافند هوایی این گروه منهدم شده اند.

یادآور می شود گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، اواخر ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد.
ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا از ماه اوت سال گذشته به اراضی تحت کنترل داعش در عراق ضرباتی وارد کرده و از ماه سپتامبر حملات هوایی را به مواضع این گروه تروریستی در سوریه نیز با کمک تعدادی از شرکای غربی وعربی خود آغاز کرده است. در حال حاضر بیش از 60 کشور عضو این ائتلاف هستند که 12 کشور از آنها در عملیات جنگی علیه داعش در عراق و سوریه شرکت می نمایند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала