وزارت دفاع آمریکا کشته شدن دو کودک در نتیجه بمباران سوریه را قبول کرد

© Sputnik / Igor LotsmanОпустевшая детская площадка на фоне разрушенного здания в сирийском городе Маалюля, разположенном к северо-востоку от Дамаска
Опустевшая детская площадка на фоне разрушенного здания в сирийском городе Маалюля, разположенном к северо-востоку от Дамаска - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از سال 2014 میلادی دستکم دو فرد غیرنظامی در نتیجه بمباران مواضع تروریست ها در عراق و سوریه از سوی نیروی هوایی آمریکا کشته شده اند.

روزنامه "واشینگتن پست" می نویسد این مطلب در جریان تحقیقات چهارماهه معلوم شده که فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا نتایج آنرا اعلام کرده است.

مطابق با نتایج تحقیقات ممکن است دو کودک در جریان بمباران نواحی اطراف شهر حارم واقع در استان ادلب سوریه در روزهای 5 و 6 نوامبر سال گذشته کشته شده باشند. هدف این حملات مواضع گروه تروریستی خراسان، وابسته به القاعده بود.  فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا همچنین درباره دو فرد غیر نظامی دیگر در عراق و یک فرد غیر نظامی در سوریه تحقیق می کند.

پیشتر وزارت دفاع آمریکا قبول کرده بود که از جمله افراد غیر نظامی در نتیجه بمباران های مواضع گروه تروریستی "دولت اسلامی" موسوم به داعش در عراق و سوریه کشته شده اند.

یادآور می شود گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، اواخر ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. تعداد اعضای این گروه حدود 30 هزار نفر اعلام شده است. هنوز جبهه واحدی برای مبارزه با داعش تشکیل نشده ولی از مخالفان و مبارزان با آن می توان به ارتش دولتی کشورهای عراق و سوریه، نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا که گاه و بیگاه مواضع داعش را با استفاده از نیروی هوایی بمباران  می کنند و نیروهای پیشمرگه کرد اشاره نمود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала