امیرعبداللهیان: فرود اولین پرواز کمکی ایران به یمن فردا در جیبوتی

© Sputnik / StringerРазгрузка в аэропорту Саны гуманитарной помощи ООН
Разгрузка в аэропорту Саны гуманитарной помощи ООН - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر خارجه ایران از فرود اولین پرواز کمک‌های غذایی ایران در فرودگاه جیبوتی برای کمک‌رسانی به مردم یمن خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه کشورمان پس از دیدار دوجانبه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با والری آموس، معاون بان‌کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران گفت: در جریان گفت‌وگوهای والری آموس با وزیر خارجه کشورمان راجع به آخرین وضعیت در یمن گفت‌وگو شد و راه‌های مختلف برای ارسال هرچه سریع‌تر کمک‌های انسان‌دوستانه به داخل یمن مورد بررسی قرار گرفت.

او ادامه داد:‌ جمهوری اسلامی ایران پیشنهادات متنوعی در این‌باره ارائه کرد. متاسفانه در 5 روز آتش‌بس در یمن ما شاهد دو اتفاق ناخوشایند بودیم. اول این که طرف سعودی به تعهداتش پایبند نبود و دوم به دلیل نقض مکرر آتش‌بس از سوی سعودی‌ها امکان ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه توسط سازمان ملل فراهم نشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران کمک‌های متنوعی را فراهم کرده بود. در همین راستا حداقل در یک مرحله ارسال کمک‌های غذایی سه فروند از جیبوتی و دو فروند کمک‌های دارویی از طریق عمان در نظر گرفته شده بود. هم‌چنین کشتی نجات حامل کمک‌های انسان‌دوستانه عازم یمن شد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: سفر خانم آموس در این چارچوب بوده است که راهکارهای مشترک و متعددی درباره یمن پیدا کنیم. با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و توجه دولت و ملت کشورمان به ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه در این باره تلاش می‌کنیم و آمادگی خود را اعلام می‌کنیم که هر کمکی را که می‌توانیم با همکاری سازمان ملل به عمل آوریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала