رسانه:لاس زنی به جای فشار در سیاست آمریکا نسبت به روسیه

© Sputnikرسانه:لاسزنی به جای فشار در سیاست آمریکا نسبت به روسیه
رسانه:لاسزنی به جای فشار در سیاست آمریکا نسبت به روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه که به زودی پس از برگزاری روز پیروزی نهم ماه مه صورت گرفت، با بازتاب گسترده رسانه ای روبرو شده است.

پال کریگ روبرتس، خبرنگار و صاحبنظر سیاسی آمریکایی در مقاله ای که "اینو تی وی" از آن نقل قول می کند، می نویسد: "جای تعجب است که کری چند روز پس از بی اعتنایی خود نسبت به پوتین در روزهای جشن پیروزی ، موضع خود را تغییر داده و در 12 ماه مه با وی دیدار گفتگو کرد و در این دیدار از رژیم دست نشانده در اوکراین انتقاد نمود. این گونه به نظر می رسد که واشنگتن دارد هوش و عقل سلیم خود را باز می یابد".

به نوشته این خبرنگار آمریکایی، رژه پیروزی در مسکو نشان داده است که روسیه یک ابرقدرت نیرومند نظامی است که از حمایت کشورهای بزرگی همچون چین و هند برخوردار است. رویدادهای جشن نشان داده که تلاش های واشنگتن برای منزوی کردن روسیه به نتیجه ای نرسیده و محکوم به شکست از آب در آمده است. این تلاش ها تنها منجر به تقویت بریکس شده است".

روبرتس می نویسد: "کاملا بدیهی است که واشنگتن دیگر به عنوان کشوری متحد کننده تاثیرگذار نیست و این ادعا در نوبت اول در مورد اروپا صدق میکند که دو کشور بزرگ در تاریخ این قاره یعنی فرانسه در زمان امپراتوری ناپلئون و آلمان هیتلری همانا پس از حمله به روسیه با شکست کامل مواجه شده اند".

به عقیده این خبرنگار، کشانده شدن اروپا به درگیری با روسیه تنها در راستای منافع آمریکا مبنی بر حفظ هژمونی خود بر دنیا بوده است.

روبرتس می نویسد: "اگر غربی ها نمی خواهند رژیم پلیسی تحت سرپرستی واشنگتن را در کشورهای خود داشته باشند، باید امیدوار باشند که پوتین تحت تاثیر لاس زنی های این کشور قرار نگیرد و نسبت به این لاس زنی ها بی اعتنا بماند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала