یمن در حال بررسی امکان قطع روابط دیپلماتیک خود با ایران

© REUTERS / Mohamed al-Sayaghi Люди бегут по улицам Саны после авиаобстрела рядом с домом бывшего президента Йемена Али Абдалла Салеха
Люди бегут по улицам Саны после авиаобстрела рядом с домом бывшего президента Йемена Али Абдалла Салеха - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریاض یاسین، وزیر امور خارجه یمن پنج شنبه اعلام کرد کشور وی در حال بررسی امکان قطع روابط دیپلماتیک خود با ایران است.

به گزارش شبکه تلویزیونی "الجزیره"، ریاض یاسین "تمام مسئولیت درگیری های احتمالی با کشتی باری ایرانی "ایران شاهد" در صورت تلاش این کشتی برای ورود به بندر یمن بدون اطلاع دهی به مقامات قانونی یمن و بازرسی" را بر عهده ایران دانست.

وزیر امور خارجه یمن تاکید کرد نیروهای ائتلاف عربی دارای تمام اختیارات لازم برای جلوگیری هرگونه تخلف در کمک رسانی انسانی هستند.

ایران کشتی "ایران شاهد" حامل کمک های انسانی را با همراهی یک کشتی جنگی خود به سواحل یمن اعزام کرده اما این مطلب را نه به مقامات قانونی یمن و نه فرماندهی ائتلاف عربی اطلاع نداده است.

 ژنرال احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف عربی روز سه شنبه اعلام کرد این ائتلاف به کشتی ایرانی اجازه نخواهد داد بدون داشتن مجوز از ائتلاف، توافق با سازمان ملل و بازرسی در سواحل یمن لنگر بیندازد. ارتش ایران بنوبه خود تهدید کرده در صورت حمله به کشتی حامل کمک های انسانی این کشور به آتشباری بپردازد.

یادآور می شود عربستان سعودی با حمایت بعضی از متحدان عربی خود از جمله بحرین، قطر، کویت، امارات متحده عربی، مصر، اردن، مراکش و سودان از روز 26 ماه مارس عملیات نظامی موسوم به "طوفان قاطعیت" را علیه نیروهای حوثی در یمن و در حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور سرنگون شده و فراری این کشور اجرا کرده است. با وجود اعلام پایان این عملیات در چندی پیش  حملات هوایی ائتلاف کشور های عربی در یمن با نام عملیات "احیای امید"  ادامه یافته است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала