تانک "آرماتا" به سلاح قوی تری مجهز خواهد شد

© Sputnik / Vadim SavitskiiMain battle tank on a heavy tracked vehicle platform Armata at the May 9 Victory Parade rehearsal in Moscow region.
Main battle tank on a heavy tracked vehicle platform Armata at the May 9 Victory Parade rehearsal in Moscow region. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تانک روسی "آرماتا" که در رژه 70 ـ مین سالگرد پیروزی بر فاشیسم در جنگ کبیر میهنی به معرض نمایش گذاشته شد، به توپ جدید 152 میلیمتری مسلح خواهد شد

دمیتری روگوزین، معاون نخست وزیر روسیه ضمن اعلام این مطلب به روزنامه "ایزوستیا" گفت: " ما گلوله ای برای این تانک "آرماتا " داریم که فولاد دارای ضخامت یک متر را می سوزاند".

یادآور می شود در رژه  9 ماه مه در میدان سرخ تانک های آرماتای دارای توپ 125 میلیمتری نشان داده شده بودند.

در این میان رسانه های غربی امکانات تانک "ت ـ 14" موسوم به "آرماتا" را بی سابقه می نامند. از جمله نشریه آلمانی "اشترن" می نویسد کشور های غربی باید فورا از لحاظ نظامی به روسیه برسند. این مجله خاطرنشان می سازد در حال حاضر هیچکدام از مهمات موجود نمی تواند زره تانک روسی "آرماتا" را سوراخ کند.

روزنامه فرانسوی Direct Matin می نویسد تانک "آرماتا" یکی از نیرومندترین تانک ها در جهان است و فناوری های مورد استفاده در این تانک ممکن است در آینده اصلا به ساخت چنان ماشین زرهی منجر شوند که بدون خدمه حرکت کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала