گزارش و تحلیل

رد پای اسرائیل در یمن

© REUTERS / Mohamed al-Sayaghiرد پای اسرائیل در یمن
رد پای اسرائیل در یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جریان بمباران های جنگنده های نیروی هوایی سعودی به پایتخت یمن از تسلیحات ممنوعه استفاده شده است

خبرنگار ویژه ی شبکه ی تلویزیونی لبنانی " المنار" از صنعاء اطلاع داد ، در جریان بمباران های جنگنده های نیروی هوایی سعودی به مناطق جبل نقم و فج عطان پایتخت یمن از تسلیحات ممنوعه ای که در سطح بین المللی قابل اعمال نیست " استفاده شده است. بر اساس بیانیه ی این شبکه ، این نوع جدیدی از اسلحه است که برای جنگنده های اسرائیلی ساخته شده و در جریان بمباران مناطق یمن آزمایش می شود تا تاثیر آنرا برای حملات احتمالی آینده به مواضع هسته ای ایران بسنجند.

© Sputnikیمن
یمن - اسپوتنیک ایران
یمن

ردپای اسرائیل تا چه حد در درگیری یمن مشخص است؟ ایران به این عملیات چطور پاسخ گفته و احتمال تحریکات چقدر است؟ حسن هانی زاده ، تحلیل گر ایرانی ، کارشناس مسائل خاور میانه و سردبیر آژانس خبری ایرانی MehrNews  ، در مصاحبه ای با خبرنگار رادیو اسپوتنیک ، مارینا الشعلان نظر خود را اینچنین بیان می کند:  

به عقیده ی این کارشناس محترم ، اسلحه ای که در حملات هوایی بر مناطق مسکونی غیر مسلح یمن آزمایش شد ، برای اهداف طولانی مدت ساخته شده است. اما به گفته ی حسن هانی زاده بعید است که هدف نهایی استفاده از آن در واقع برای مجتمع های هسته ای ایران باشد. حسن هانی زاده می گوید:

در زمینه ی حوادث اخیر در شبه جزیره ی عربی ، در خاور میانه نیروهای ائتلاف مختلط رشد می کنند: ایالات متحده ، اسرائیل و عربستان سعودی. کارشناس محترم ما تاکید می کند که هدف ائتلاف نامبرده این است که ایران را به جنگی نا خواسته بکشانند. حسن هانی زاده خاطرنشان می کند: " این تحریکی است برای آنکه موضع ایران را در منطقه تضعیف کرده و آنرا به سمت اقدامات نادرست بکشانند. " اما ایران مراقب است. حسن هانی زاده می گوید:

© Sputnikیمن
یمن - اسپوتنیک ایران
یمن
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала