جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک: عملیات جنگی مانع بازسازی دونباس است

© REUTERS / Igor Tkachenko جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک: عملیات جنگی مانع بازسازی دونباس است
جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک: عملیات جنگی مانع بازسازی دونباس است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلکساندر زاخارچنکو، رییس جمهوری خودخوانده مردمی دونتسک اعلام کرد عملیات جنگی مانعی جدی برای بازسازی منطقه دونباس است و تا زمانی که عملیات جنگی قطع نشود، این روند به سختی پیش خواهد رفت.

وی در برنامه شبکه تلویزیونی اول روسیه در باره اوضاع دونباس گفت: "ما کشوری هستیم که جنگ می کند و در عین حال باید ساخت و ساز باشد. سازماندهی زندگی مسالمت آمیز در شرایط جنگ کاری بسیار دشوار است و مسلما با مشکلات زیادی روبرو می شود".

ایگور پلوتنیتسکی، رییس جمهوری خودخوانده مردوی لوهانسک که همچنین در این برنامه شرکت نمود، تصریح کرد: "ما از یک سو روند بازسازی را آغاز کرده ایم اما به موازات این جنگ می کنیم".

مقامات اوکراین در ماه آوریل سال گذشته عملیات قهری در منطقه دنباس متشکل از استان های دونتسک و لوهانسک در شرق این کشور را برای سرکوب ناراضیان از کودتای کییف آغاز کرده اند. مردم دنباس نیروهای مسلح تشکیل داده و در برابر ارتش اوکراین مقاومت می کنند. طبق آخرین آمار سازمان ملل متحد بیش از 6 هزار نفر در نتیجه درگیری مسلحانه در این منطقه کشته شده اند.

تلاش ها برای حل بحران اوکراین در سطوح و چارچوب های گوناگونی از جمله از طریق گروه تماس مینسک با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا و گروه چهارجانبه موسوم به گروه نورماندی متشکل از روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان انجام می شود اما تا کنون این بحران رفع نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала