ایران کشتی حامل کمک انسانی به یمن اعزام می کند

© Sputnik / Iliya Pitalev"طوفان قاطعیت" در یمن فروکش کرد
طوفان قاطعیت در یمن فروکش کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایران قصد دارند کشتی حامل 2500 تن کمک انسانی از جمله دارو، مواد غذایی و چادر به یمن اعزام کنند.

 

به گزارش خبرگزاری"ایرنا"، علی اصغر احمدی دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه از اعزام یک کشتی با محموله امدادی هلال احمر ایران به یمن از طریق آبهای خلیج فارس در روز شنبه خبر داد.

حمدی در این باره افزود: هم اکنون این کشتی با محموله ای به وزن دو هزار و 500 تن ملزومات امدادی در بندرعباس درحال بارگیری است.

وی با بیان اینکه صلیب سرخ جهانی در جریان ارسال کمک های امدادی هلال احمر ایران قرار دارد، افزود: ما با ارسال نمابری مسوولان هلال احمر عربستان را نیز در جریان ارسال این کمک ها قرار دادیم.

وی ادامه داد: این کشتی تحت نام کشتی نجات شنبه هفته آینده از طریق آب های خلیج فارس و عمان به کشور یمن اعزام خواهد شد.

احمدی اظهار داشت: زمان رسیدن این محموله حدود 10 روز در شرایط عادی طول خواهد کشید.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران پیش از این قرار بود به منظور تسریع در اعزام و ارسال این محموله از طریق هوایی عمل کند که عربستان مانع از فرود هواپیمای ایران در فرودگاه یمن شد.

احمدی افزود: تعدادی ازامدادگران هلال احمر ایران نیز همراه این محموله امدادی به منظور امدادرسانی به مردم یمن اعزام خواهند شد.

یادآور می شود عربستان سعودی با حمایت بعضی از متحدان عربی خود از جمله بحرین، قطر، کویت، امارات متحده عربی، مصر، اردن، مراکش و سودان از روز 26 ماه مارس عملیات نظامی موسوم به "طوفان قاطعیت" را علیه نیروهای حوثی در یمن و در حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور سرنگون شده و فراری این کشور اجرا کرده است. با وجود اعلام پایان این عملیات در چندی پیش  حملات هوایی ائتلاف کشور های عربی در یمن با نام عملیات "احیای امید"  ادامه یافته است.

روز 28 آوریل هواپیمای حامل کمک انسانی ایران به دلیل بمباران فرودگاه صنعا از سوی نیروی هوایی عربستان نتوانست در آنجا فرود بیاید.

 







 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала