گزارش و تحلیل

یک گام دیگر ایران در جهت ارتقاء فن آوری های گران قیمت

© AFP 2023 / Atta Kenareیک گام دیگر از ایران در جهت ارتقاء فن آوری های گران قیمت
یک گام دیگر از ایران در جهت ارتقاء فن آوری های گران قیمت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران آماده است بعد از لغو تحریم ها ،اختراعات کارشناسان خود را به بازارهای نوآوری بین المللی ارائه کند.

در ماه آوریل در تهران محصول جدیدی  برای نیازهای صنعت نفت و گاز معرفی شد ، این محصول کمپرسور رفت و برگشتی هیدرولیک اختراع مهندس ایرانی لطف اله میرزایی است. زمینه های اصلی استفاده از کمپرسور همچنین در صنایع پتروشیمی ، ذوب فلزات ، هوافضا ، تولید محصولات سردخانه ای و دارویی است. چشم انداز تولید صنعتی برای خارج از کشور هم وجود دارد. پس از لغو تحریم های بین المللی از ایران ، ممکن است بسیاری از کشورها از جمله غرب خواهان این اختراع باشند.

آقای میرزایی مخترع این دستگاه در مصاحبه ای با خبرنگار ما مارینا الشعلان به طور مفصل در خصوص کار خود بر روی ساخت این محصول جدید و درباره ی طرح های اجرایی آن و استفاده از اختراع شرح می دهد:

همانطور که خود مخترع گفت ،  کمپرسور رفت و برگشتی هیدرولیکی او ، سیستم آبی خنک کننده ای دارد که کار نیروی محرکه را تضمین می کند. ضمنا سیستم هیدرولیکی علاوه  بر تامین نیروی محرکه کمپرسور ، روانکاری و خنک سازی را به طور مطلوب و هماهنگ انجام می دهد. ارتقاء کمپرسور رفت و برگشتی ، معایب سیستم های معمولی را به طور چشم گیری رفع می کند.  سیستم هیدرولیکی که در این اختراع استفاده می شود شامل هیدروموتور ، هیدور پمپ و شیر آلات سیستم هیدرولیک است. این دستگاه با احتساب تغییرات پایه ای در ساختار کمپرسور هیدورلیکی ساخته شده است. مخترع آن امیدوار است که مکانیزم ابتکاری او به طور گسترده و نه فقط درون ایران استفاده شود.

به گفته ی لطف اله میرزایی ، زمینه های اصلی استفاده از این اختراع در صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی ، ذوب فلزی، هوافضا، سردخانه ای و دارویی است. یکی از مزیت هایی که مخترع این دستگاه می بیند ، پتانسیل تولید فن آوری های جدید و ایجاد حوزه ی  جدیدی از بازار برای فن آوری های هیدرولیکی ، امکان منحصربه فرد کمپرسورها در کاهش مصرف انرژی ، ارتقاء سطح ایمنی روند صنعتی و بهبود وضعیت روانکاری در سرعت های پایین است. تولید انبوه ، هزینه ها برای خرید کمپرسورهای رفت و برگشتی یعنی صنایع گران قیمت نفت و گازی را به میزان قابل توجهی کم می کند. استفاده از محصول مذکور نیاز صنایع داخلی را تامین کرده و همچنین برای وارد شدن به سطح جهانی یاری می رساند ، آقای میرزایی می گوید:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала