حمله مسلحانه به نمایشگاه کاریکاتور پیامبر محمد در تگزاس

© Facebook PhotoThe second gunman in Sunday's shooting in Garland, Texas has been identified as a small business owner from Phoenix not previously known to law enforcement authorities.
The second gunman in Sunday's shooting in Garland, Texas has been identified as a small business owner from Phoenix not previously known to law enforcement authorities. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو مرد مسلح شب یکشنه 3 مه در محل پارکینگ نزدیک به ساختمان مرکز Curtis Culwell که نمایشگاه کاریکاتور محمد پیامبر اسلام با عنوان "Draw Muhammad" واقع است، آتش گشودند. خبرگزاری سی ان ان با ذکر این خبر گفت که شاهدان صدای بیست شلیک را شنیده اند.

در نتیجه این حمله، پای یک نگهبان 58 ساله به نام بریوس جوینر زخمی شد و در اثر شلیک وی ، یکی از مهاجمان کشته شد. هویت این افراد مشخص شده است اما هنوز نام آنها را اعلام نکرده اند. پلیس اقدام به تخلفه محل نمایشگاه کرده و حتی مشتریان مغازه های کنار نمایشگاه نیز از محل بیرون رانده شده اند. هریت ویلدرز رهبر حزب آزادی نیز در میان مهمانان نمایشگاه مذکور بوده است.

با گذشت چند ساعت از این حمله، خبرگزاری فرانس پرس اعلام کرد که اخباری ازسوی نمایندگان داعش دریافت کرده که مسئولیت حمله را به عهده گرفته اند.

نمایشگاه مذکور توسط یک سازمان ضد اسلامی امریکایی به نام « Freedom Defense Initiativ» برگزار شده است. مدیر این سازمان خانم پاملا هلر در مصاحبه با کانال انی بی سی پس از وقوع این حمله گفت: «این جنگ علیه آزادی کلام است. ما تسلیم این هیولاها نمی شویم».

سازمان دهی کنندگان نمایشگاه در حدود 10 هزار دلار برای اقدامات امنیتی این برنامه هزینه کرده اند. تشدید اقدامات امنیتی کمک کرد تا حمله مسلحانه قربانی به دنبال نداشته باشد. جمعیت مسلمان تگزاس با احتیاط زیادی به تفسیر این واقعه پرداخته و گفتند که نمایشگاه را بایکوت کردند و نادیده گرفته اند تا از درگیری های بعدی خودداری کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала