برگزاری نشست گروه تماس درباره اوکراین در مینسک طی ده روز آینده

© Sputnik / Dan Levyبرگزاری نشست گروه تماس درباره اوکراین در مینسک طی ده روز آینده
برگزاری نشست گروه تماس درباره اوکراین در مینسک طی ده روز آینده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دنیس پوشیلین، نماینده رسمی جمهوری خودخوانده خلق دونتسک در گروه تماس درباره اوکراین اعلام کرد نشست این گروه در مینسک طی ده روز آینده برگزار می شود.

دنیس پوشیلین ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد از عظمت گل محمدوف، نماینده جدید روسیه در گروه تماس انتظار دارد بر کییف فشار وارد آورد تا توافقات حاصله در سابق در مینسک را اجرا کند.

یادآور می شود در پایان نشست سران روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان (گروه نورماندی) که روز 12 فوریه در شرایط متشنج شدن اوضاع در منطقه دنباس در شرق اوکراین تشکیل شده بود،  درباره برقراری آتش بس ، عقب نشینی تسلیحات سنگین و ایجاد ناحیه امنیتی در این منطقه توافق حاصل شد.

مقامات اوکراین از ماه آوریل سال گذشته عملیات قهری در منطقه دنباس در شرق این کشور برای سرکوب ناراضیان از کودتا در کییف  را آغاز کرده اند که طبق آخرین آمار سازمان ملل باعث در جریان آن بیش از 6 هزار نفر کشته شده اند.

مردم دنباس (متشکل از استان های دونتسک و لوهانسک) نیروهای مسلح تشکیل داده و در برابر ارتش اوکراین مقاومت می کنند.

مساله حل و فصل بحران اوکراین در چارچوب های گوناگون از جمله در چارچوب گروه تماس در مینسک با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا و دیدار سران  روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان (موسوم به گروه نورماندی) مورد بحث قرار می گیرد اما این بحران هنوز رفع نشده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала