آشنایی با بالگرد چند منظوره روسیه

© East News / Bartosz KRUPAMi-24
Mi-24 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بالگرد چند منظوره ی حمل و نقل – تهاجمی ، یکی معروف ترین بالگردها در کلاس خود بوده و ساخت کارخانه بالگرد سازی مسکو <میلیا> می باشد. این کارخانه در کل اقدام به تولید تقریبی 3500 فروند نموده که این تعداد در خدمت ارتش 30 کشور دنیا قرار گرفته است.

بالگرد چند منظوره ی حمل و نقل — تهاجمی ، یکی معروف ترین بالگردها در کلاس خود بوده و ساخت کارخانه بالگرد سازی مسکو <میلیا> می باشد.

این کارخانه در کل اقدام به تولید تقریبی 3500 فروند <Mi-24 > نموده که این تعداد در خدمت ارتش 30 کشور دنیا قرار گرفته است. مچنین این بالگردها نقش بسزایی در حملات نظامی به افغانستان، چچنستان و دیگر مناطق متشنج ایفا نموده اند. در زبان عامیانه این بالگردها را به اصطلاح <استکان> و <کروکودیل> می نامند.

از موارد اصلی استفاده از این بالگردها می توان به آماده سازی نظامیان، مانورها و رژه های نظامی، پشتیبانی پیاده نظام، نابودی اهداف زرهی و غیر زرهی، نابودی اهداف رویخشکی و روی آب، مقابله با جنگنده های کوچک و پرواز کوتاه، نابودی پیاده نظام دشمن، نقشه برداری و جاسوسی، مین گزاری مناطق نظامی و غیره اشاره نمود

8 نظامی بهمراه تسلیحات مربوطه و یا 4 مجروح نشسته و خوابیده بهمراه پرستار می توانند به راحتی در کابین این بالگرد جای گیرند. این بالگرد ، توان حمل تسلیحات را تا سقف 1500 کیلوگرم در کابین خود و تا 2400 کیلوگرم در حالت آویزان، دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала