نگاهی به مطبوعات، 4 اردیبهشت

© Fotolia / fragolerosseمطبوعات
مطبوعات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محکومیت عاملان انفجار تروریستی سال 92 مقابل سفارت ایران در بیروت. 1500 کیلومتر راه آهن جدید در ایران آماده ریل گذاری است. رشد 9 درصدی تولید فولاد در ایران. احضار همسر نتانیاهو به دادگاه به خاطر ولخرجی.

روزنامه "اطلاعات بین المللی":

ـ دادگاه نظامی لبنان، «جمال دفتردار» از سران گروهک تروریستی عبدالله عزام را که مسئولیت انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت را بر عهده گرفته بود، به هفت سال حبس محکوم کرد. دادگاه نظامی دائم لبنان حکم شماری از افراد بازداشت شده به اتهام عضویت در گروهک‎‌‎های تروریستی و مشارکت در عملیات‌های خرابکارانه را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، جمال دفتردار به هفت سال حبس، محمد بسام حمود به پنج سال حبس، شادی زیلع و حسام الصباغ به دو سال وعمری بکری فستق به سه سال حبس محکوم شدند. این گزارش حاکی است جمال دفتردار زمستان 1392 در پی انفجار مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت دستگیر شد.
رسانه‎‌‎های لبنانی از جمال دفتردار به عنوان برنامه ریز و طراح عملیات گروهک تروریستی عبدالله عزام یاد می‎‌‎کنند. انفجار تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت به شهادت 25 تن از جمله حجت الاسلام «ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی ایران در لبنان، همسر یکی از دیپلمات‌های ایرانی و چهار تن از محافظان سفارت و همچنین زخمی شدن بیش از 150  تن دیگر منجر شد.

روزنامه "رسالت":

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران در تشریح برنامه های سال 94 حوزه راه آهن گفت: در حال حاضر 1500 کیلومتر راه آهن آماده ریل گذاری است و 77 کیلومتر از راه آهن بافق-مشهد، 77 کیلومتر از راه آهن غرب کشور، 94 کیلومتر از راه آهن تهران-همدان-سنندج، 23 کیلومتر از راه آهن مراغه-ارومیه و 30 کیلومتر از یزد-اقلید در سال جاری بهره برداری می شود.

روزنامه "کیهان":

ـ انجمن جهانی آهن و فولاد اعلام کرد: تولید فولاد ایران در 3 ماه نخست سال جاری میلادی با رشد 9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به 4 میلیون و 90 هزار تن رسید.
تولید فولاد ایران که در 3 ماه نخست سال 2014 بالغ بر 3.73  میلیون تن گزارش شده بود در 3 ماه نخست سال جاری میلادی به 4.09 میلیون تن افزایش یافته است.
تولید فولاد در ایران طی سال‌های 2013 و 2014 نیز به ترتیب 6/6 درصد و 6 درصد رشد داشته است.
ادامه روند صعودی تولید فولاد ایران در حالی است که کشورهای غربی این صنعت را تحریم و فروش تجهیزات و مواد اولیه ساخت فولاد به ایران را ممنوع کرده‌اند.

روزنامه "اطلاعات بین المللی":

ـ افشای ماجرای ولخرجی‎‌‎های همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بودجه دولتی برای خود و خانواده‎‌‎اش، سبب شد «ساره» همسر بنیامین نتانیاهو به دادگاه احضار شود.
دفتر بازرسی و حسابرسی رژیم صهیونیستی پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی در گزارشی اعلام کرد همسر نتانیاهو از محل بودجه دولتی برای تهیه غذا، وسایل خانه و باغبانی محل سکونت خود هزینه کرده‎‌‎‏ است. این گزارش با ذکر نمونه‎‌‎هایی از مخارج صورت گرفته در خانه نتانیاهو این هزینه‎‌‎ها را ناهماهنگ با اصول تناسب، تعادل، صرفه جویی و کارآیی توصیف کرده است.
در یکی از نمونه‎‌‎های ذکر شده در این گزارش، ساره 23 هزار دلار برای خرید غذا از رستوران هزینه کرده است در حالی که فهرست کارکنان این اقامتگاه نشان می‎‌‎دهد که یک آشپز در آن کار می‎‌‎کند. گزارش دفتر بازرسی و حسابرسی اسرائیل همچنین می‎‌‎گوید، هزینه‎‌‎ای که برای تامین البسه صورت گرفته، دو و نیم برابر بودجه اختصاص یافته بوده و در مخارج نظافت اقامتگاه نخست وزیر افراط شده است.
بنا بر این گزارش، کارکنان دفتر نخست وزیری اسرائیل گاهی اوقات مجبور شده‎‌‎اند هزینه‎‌‎های شخصی نتانیاهو را از جیب خود بپردازند بدون آنکه این پول بعدا به آنها پرداخت شود.

خبرگزاری"اسپوتنیک"، 4 اردیبهشت



نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала