صدور حکم مجازات برای مدیر سابق سیا به اتهام افشای اطلاعات سری

© AFP 2023 / Frederic J. BROWNمدیر سابق سیا
مدیر سابق سیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادگاه آمریکا امشب حکم مجازات ژنرال دیوید پترائوس،مدیر سابق سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) به اتهام واگذاری اطلاعات سری به معشوقه سابق خود را صادر می کند.

پترائوس در سال 2012 به دنبال آگاهی سازمان "اف بی آی" از روابط جنسی وی با پولا برادول، خبرنگار روزنامه"نیویورک تایمز" از سمت خود کناره گیری کرد. اتهام واگذاری اسناد مربوط به عملیات آمریکا در افغانستان به برادول، نویسنده زندگینامه پتریوس، در ژانویه سال 2015 به وی تفهیم شد. گفته می شود اسناد افشا شده حاوی اسامی عوامل مخفی، استراتژی عملیات جنگی آمریکا و توضیحات درباره بحث های پتریوس با بارک اوباما رئیس جمهور آمریکا بوده است.
به گزارش خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، ژنرال پترائوس در ماه مارس ضمن تن دردادن به سازش با بازپرسان اعتراف کرد که رفتارش با اسناد سری درست نبوده است. هرچند سازش با بازپرسان فقط یک سال حبس را برای متهم در نظر می گیرد، دادستان خواستار دو سال حبس تعلیقی و پرداخت 40 هزار دلار جریمه برای پترائوس شده است.
ژنرال پترائوس 35 سال سابقه خدمت در ارتش آمریکا را دارد و از جمله فرماندهی نیروهای متحده ناتو و آمریکا در افغانستان و عراق را بر عهده داشته است. وی در سال های 2011 و 2012 رئیس سازمان سیا بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала