نگاهی به مطبوعات، 3 اردیبهشت

© Fotolia / fragolerosseمطبوعات
مطبوعات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ـ 69 واحد صنعتی و خدماتی ایران موفق به دریافت لوح ،تندیس و گواهینامه صنایع سبز شدند. ـ 50 درصد ایرانیان به دلیل سکته مغزی و قلبی می میرند ـ مرگ نزدیک 3 هزارنفردر ایران براثرسوءمصرف مواد مخدر در سال 93.

روزنامه"اطلاعات":

ـ در شانزدهمین همایش صنعت سبز و در آستانه روز زمین پاک كه روزسه شنبه  در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط زیست ایران برگزار شد، 69 واحد صنعتی و خدماتی سبز موفق به دریافت لوح ،تندیس و گواهینامه صنایع سبز با مشاركت یونیدو شدند.

در این همایش، دكتر معصومه ابتكار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم با بیان این كه می‌‌توانیم رشد اقتصادی بدون تخریب وآلودگی محیط زیست داشته باشیم، اظهار داشت: رشد بخش كشاورزی و صنعت به قیمت تخریب و آلودگی برای هیچ كس قابل پذیرش نیست.

در این مراسم، نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) هم با بیان این كه صنایع سبزعامل حفظ محیط زیست است،‌گفت: این صنایع، فرصت مناسبی برای كارآفرینی، كاهش تغییرات آب و هوایی و توسعه و انتقال فن‌آوری هستند.

آقای آمادیو با بیان این كه صنعت سبز موقعیت بسیار مناسبی برای حفظ محیط زیست در كشورهاست، ‌درباره استفاده از صنعت سبز تصریح كرد: زمانی كه در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌شود، ‌باید مقدار هزینه و این كه این میزان هزینه تا چه حد در كاهش تغییرات آب و هوایی و رفع معضلات آلودگی محیط زیست موثر بوده است، مورد دقت و بررسی قرار گیرد.

این گزارش حاكی است: سعید متصدی معاون نیروی انسانی سازمان حفاظت محیط زیست هم گزارشی از نحوه انتخاب واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز ارائه كرد و گفت: شاخص‌های اصلی انتخاب مدیریت آب و فاضلاب،‌ مواد زائد و آلودگی‌ها بوده است.

وی افزود: از این 303 واحد صنعتی و خدماتی كه در سایت سازمان حفاظت محیط زیست ثبت نام كرده بودند، 69 واحد در سه گروه برگزیده شدند.

سایت"عصر ایران":

وزیر بهداشت ایران با بیان اینکه 50 درصد مردم کشور به دلیل سکته مغزی و قلبی از بین می‌روند، نقش آموزش و پرورش را در رفتارسازی بسیار اساسی دانست و گفت: امسال بخش عمده‌ای از جهت‌گیری ما متوجه بهداشت و ارتقای آن است.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی همزمان با هفته سلامت در برنامه نواخته شدن زنگ سلامت با بیان اینکه وزن مردم کشور ما روز به روز افزایش یافته و چاق‌تر می‌شوند، گفت: متاسفانه نزدیک به 50 درصد مردم کشور دچار چاقی و اضافه وزن هستند، در صورتی که می‌توان با توجه به نوع غذای مصرفی و میزان کالری از این اضافه وزن پیشگیری کرد.

وی با اشاره به افزایش بیماری‌های قلبی، دیابت و سایر بیماری‌های غیرواگیر در کشور گفت: این بیماری‌ها نهایتا سکته و معلولیت را در پی دارند. در عین حال استفاده از نمک نیز منجر به افزایش حجم خون، پارگی رگ و سکته مغزی شده و فرد را فلج می‌کند. در زمینه چربی نیز افزایش مصرف این ماده منجر به سکته قلبی می‌شود، در حال حاضر 50 درصد مردم ایران به دلیل سکته مغزی و قلبی از بین می‌روند.

وزیر بهداشت علت این موضوع را عدم کنترل فشار خون، مصرف زیاد نمک، قند و چربی دانست و با زبانی ساده به تشریح چگونگی ایجاد بیماری در اثر مصرف بی‌رویه موادی همچون نمک و چربی پرداخت و گفت: خوردن شیرینی و شکلات در ایجاد چاقی موثر است. اگر چربی و مواد اضافی در بدن نسوزد فرد چاق می‌شود و وقتی چاق شد دچار بیماری قند می‌شود و نهایتا به کور شدن چشم، از کار افتادن کلیه، بسته شدن رگ‌های قلب و معلولیت منجر می‌شود.

رسالت:

درسال گذشته دوهزارو986 نفربراثرسوءمصرف مواد مخدردر ایران جان خود را ازدست دادند، اين رقم درمقايسه با سال قبل ازآن که آمارتلفات اعتياد دوهزارو 957 نفربود يک درصد بيشترشده است.به گزارش تسنيم به نقل ازروابط عمومي سازمان پزشکي قانوني کشور، درسال گذشته دوهزارو691 مرد و295 زن براثرسوءمصرف مواد مخدردرکشورجان باخته‌اند اين درحالي است که تعداد مردان فوت شده براثراعتياد درسال1392، دوهزارو727 وتعداد زنان 230 نفر بود.

خبرگزاری"اسپوتنیک"، 3 اردیبهشت

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала