گزارش و تحلیل

برخوردی بین ناوگان عربستان سعودی و ایران در خلیج عدن نخواهد بود

© AP Photo / Nabeel Quaitiبرخوردی بین ناوگان عربستان سعودی و ایران در خلیج عدن نخواهد بود
برخوردی بین ناوگان عربستان سعودی و ایران در خلیج عدن نخواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نه کشتی نظامی ایرانی با بار تسلیحات به سمت سواحل یمن عازم شده اند

بر اساس اطلاعات خبرگزاری " عصر ایران" با استناد به منابعی از فرماندهی ناوگان دریایی آمریکا ، نه کشتی نظامی ایرانی با بار تسلیحات به سمت سواحل یمن عازم شده اند. آمریکا تاکید می کند که اگر این تسلیحات برای حوثی های یمنی باشد و کشتی های ایرانی در آب های حوزه ی یمن ظاهر شوند ، برخورد و درگیری با شرکت سعودی ها و ناوگان ایرانی بعید نیست.

این اطلاعات تاچه اندازه درست است؟ حسین شیخ الاسلام ، مشاور رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران ، به طور ویژه برای اسپوتنیک ، موضع رسمی مقامات ایران را شرح و توضیح می دهد:

حسن هانی زاده ، تحلیل گر سیاسی ، کارشناس مسائل خاور میانه  و سردبیر خبرگزاری ایرانی MehrNews نیز به نوبه ی خود در مصاحبه ای با اسپوتنیک ارسال کشتی های ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران را به خلیج عمان رد نمی کند:

یادآور می شویم که ایالات متحده ی آمریکا در شب چهارشنبه ناو هواپیمابر Theodore Roosevelt و موشک بر Normandy  را به ساحل یمن فرستاد.

چه تهدیدات " شفافی"  آمریکا را در آب های منطقه ای یمن به وحشت می اندازد؟

آیا ایجاد مرکز دیگری از جنگ در خاور میانه ، که با حمایت مالی واشنگتن است تمامی شانس ها برای حمایت مستقیم آمریکا را دارد؟ ظالمانه است.

صباح زنگنه ، کارشناس مشکلات سیاست بین المللی و کشورهای خاور میانه و عضو کمیسیون مسائل دفاعی مجلس اول می گوید:

تقریبا سه شبانه روز است که عربستان سعودی فضای هوایی یمن را بسته نگه داشته است و کشورهای ائتلاف متحد عربی پایتخت یمن را از جانب خلیج عدن محاصره کرده اند. به عقیده ی تحلیل گر سیاسی حسن هانی زاده ، عربستان سعودی جدا حق بین المللی را نقض کرده و باید توسط دادگاه بین المللی تحت پیگرد قانونی قرارگیرد. و البته نه فقط برای این کار.  آقای هانی زاده می گوید:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала