گزارش و تحلیل

ویکی لیکس ارتباط بین سونی و کاخ سفید را آشکار کرد

© Sputnik / Ilya PitalevСтраница сайта www.wikileaks.org
Страница сайта www.wikileaks.org - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سایت ویکی لیکس اخیرا مجموعه کاملی از اسناد شرکت سونی پیکچر اینترتینمنت متشکل از 20 هزار و دویست سندو 173 هزار نامه الکترونیکی را منتشر کرده است.

علاوه بر این، در میان اسناد مذکور، 2200 آدرس الکترونیکی نیز قرار دارند.

ویکی لیکس در نشست خبری خود می گوید: «کار شرکت معروف سونی، تولید وسایل سرگرم کننده است. با این حال آرشیوهای این شرکت نشان می دهند که شرکت های قوی مرتبط با کاخ سفید در پشت این شرکت قرار داشته اند. در آرشیو این شرکت بیش از 100 آدرس الکترونیکی دولتمردان امریکایی قرار دارد که می توانسته بر قوانین و سیاست ها تاثیر گذار باشد. علاوه بر این شرکت مذکور با صنایع نظامی امریکا نیز در ارتباط بوده است».

به گزارش این سایت، شرکت سونی دایما مسایل مربوط به سیاست های فضای مجازی و توافقنامه های تجاری و حقوق تالیف را تحت اختیار خود می گرفته است. نامه های منتشره نشان می دهند که نمایندگان شرکت سونی موضوعات نامبرده را با سیاست مداران امریکا مورد بحث و بررسی قرار می داده اند.

علاوه بر این، مکاتبات فاش شده نشان دهنده ارتباطات تنگاتنگ سونی با احزاب دموکرات ایالات متحده امریکا است. مدیر کل شرکت مایکل لینتون چندین مرتبه با باراک اوباما رییس جمهور امریکا نهار صرف کره است. علاوه بر این نامه های منتشره نشان می دهند که شرکت سونی 50 هزار دلار برای صندوق انتخابات اندرو کواومو استاندار کنونی نیویورک هزینه کرده است.

شرکت سونی پیکچر به انتشار این مطالب اعتراض کرده است. مسئولین این شرکت می گویند هکرهایی که به کامپیوترهای سونی پیکچر حمله کرده اند، مجرم هستند و ما قاطعانه انتشار مطالب شرکت در خصوص همکاری ها و انتشار مطالب محرمانه در سایت ویکی لیکس را محکوم اعلام می کنیم.

یادآور می شویم که نشت اخبار و اطلاعات در ماه نوامبر سال گذشته و در آستانه نمایش فیلم «مصاحبه» در خصوص قتل عمدی کیم چن این رهبر کره شمالی صورت گرفته است. آن زمان هکرهایی ناشناس شرکت سونی پیکچر را تهدید کردند که اگر دست از نمایش فیلم برندارد، آن را منفجر خواهند کرد.

علاوه بر این، هکرها توانستند به سیستم شرکت سینمایی راه پیدا کرده و اسناد آنها را همراه با فیلم هایی که هنوز در دسترس عموم قرار ندارند، در معرض دید قرار دهند. باید گفت که مقامات کره شمالی هرگونه همکاری با هکرها را تکذیب کرده اند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала