گزارش و تحلیل

ناتو با پایگاه ها و تبلیغات ، بخشی از اروپا را علیه روسیه می شوراند

© AP Photo / Mindaugas Kulbisناتو با پایگاه ها و تبلیغات ، بخشی از اروپا را علیه روسیه می شوراند
ناتو با پایگاه ها و تبلیغات ، بخشی از اروپا را علیه روسیه می شوراند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناتو بخشی از اروپا را علیه روسیه می شوراند ، روسیه ای که انگار برای ضربه زدن به غرب آماده می شود.

ناتو بخشی از اروپا را علیه روسیه می شوراند ، روسیه ای که انگار برای ضربه زدن به غرب آماده می شود. با نظر استراتژیست های غربی، مسکو کشوری با طرح های موذیانه برای مقابله با این ویا آن کشور است. مثلا در خصوص اوکراین ، روسیه مقدسات یعنی تمامیت ارضی و ارزش ها برای هر اوکراینی را از بین می برد. سپس ، به سراغ کشورهای حاشیه ی بالتیک " منفور" می رود یعنی لهستان نزدیک و رومانی. خوب ارتش روسیه به زودی به پاریس و برلین می رسد.در واشنگتن و بروکسل اعلام می کنند که این طرح های مهیب و دهشتناک کرملین باید متوقف شوند. و برای تکمیل تصویر تجاوز از تبلیغات های توهین آمیز استفاده می کنند. ضمنا یک تبلیغات کم است. آهن لازم است. و دقیق تر ، حضور فیزیکی فن آوری های ناتویی ترسناک در همه جاست ، جاهایی که امکانش وجود دارد. خوب در همین کشورهای حاشیه ی بالتیک ، پایه ی سیاسی برای این  کار خیر وجود دارد. کاروان های تانک های آمریکایی و ماشین های زرهی به شهرهای اروپایی میرسند و ساکنین محلی را می ترسانند. مانورها یکی پس از دیگری برگزار می شوند. برادر بزرگ آمریکایی از اروپا دفاع می کند. در این نمایش عمدی ، تسلط قوی احساس می شود. بیهوده نیست که رئیس ناتو تصمیم مربوط به ساخت شش مرکز عمده ی اتحادیه در استونی ، لیتوانی ، لتونی ، لهستان ، بلغارستان و رومانی را اخذ کرده است. همچنین افزایش نیروهای عکس العمل از 13 تا 30 هزار نفر مد نظر است.

رومانی تصمیم ناتو برای قراردادن فن آوری های نظامی سنگین اتحادیه را در محدوده ی کشور خود پذیرفته است. نخست وزیر ویکتور پونتا ضمن نقد و بررسی مذاکرات با فرمانده نیروهای اتحادیه در اروپا ژنرال بریدلاو این خبر را اعلام کرد.  پونتا از بیان جزئیات مذاکرات امتناع کرده و فقط اعلام کرد که " در رهبریت رومانی ، موافقت کامل برای اجرای وظایف اتحادیه " وجود دارد. بخارست به چه سمتی می رود؟ همینطور هم پولی نیست اما اگر خشم کشورخارجی را برانگیزی ، پول بیشتری و همینطور حمایت های سیاسی   از دست خواهد رفت. نماینده ی دائم روسیه در ناتو ، الکساندر گروشکو بیان داشت که تصمیم ناتو برای تقویت کشورهای شرقی اوضاع سیاسی ، نظامی را در اروپا تغییر داده و ریسک بزرگی برای روسیه است. این دیپلمات افزود: این مسئله در برنامه ریزی های آینده ی نظامی ذکر شده است. که به نظر کاملا منطقی است.

اما شاید اصلی ترین خبرسازی روزهای اخیر در زمینه ی مبارزه با تجاوز خیالی روسیه ، در لهستان بوده است. رئیس جمهور لهستان کوموروسکی قانونی را امضاء کرد که مسائل فرماندهی نیروهای مسلح جمهوری را در زمان جنگ سازماندهی می کند. رسانه ها می نویسند که در مقابله با تهدید روسیه ، لهستان همچنین در ساختار ارتش گروهک نظامی شده جناح راست وارد می شود. همچنین دانش آموزان از کلاس ای ویژه ی آمادگی نظامی می توانند در مانورهایی برای تنظیم ارتش شرکت کنند. و مشابه این کار به نظر می رسد که در اوکراین  به طور همزمان اتفاق می افتد. دستورات مربوط به بسیج همگانی که برای دانش آموزان بود به یاد می آوریم. انگار ورشو تصمیم گرفته است بازی کند و به نظرش نقشه ی مکارانه ای دارد. و در جواب نارضایتی جامعه برای پیوستن کشور به تحریم های ضد روسی که با خسارت های شدید همراه بود ، تئوری مبارزه ی کل ملت با تجاوز را پیش کشیده است. همانطور که همه به خوبی می دانند چنین سناریوی عملی را رهبر اوکراین هم دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала