گزارش و تحلیل

کیف و یک سال جنگ با اوکراینی ها

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyکیف و یک سال جنگ با اوکراینی ها
کیف و یک سال جنگ با اوکراینی ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درست یک سال پیش کیف جنگ با مردم خود را آغاز کرد

درست یک سال پیش کیف جنگ با مردم خود را آغاز کرد و آنرا با جمله بندی زیبایی اینطور نامید " عملیات ضد تروریستی " و تاکید شد که این عملیات ها بر ضد تروریست های روسی و تجزیه طلبان طرفداران روسیه است. در عمل علیه کودکان ، افراد مسن و کارگران قدیمی معدن که برای دفاع از خانه ها و خانواده شان از افرادی که چهره ی بشری خود را از دست داده اند اسلحه به دست گرفتند. تا زمان آغاز عملیات های نظامی ، دانباس تنها یک تقاضا داشت اینکه اوکراین را به دولتی فدرال تبدیل کرده و به ادامه زندگی همراه با هم ادامه دهند. اما سیاست مداران جدید کیف ضمن اجرای دستورات مسئولین خارج از کشور و رای دهندگان ناسیونالیست غرب اوکراینی به شکل دیگری عمل نمودند. آنها تصمیم نابودی تمامی مخالفان را صادر کردند و بیشتر از همه کسانی که می اندیشیدند روسیه کشور دوست و برادر است. در اوکراین "اروپایی" جدید ، مجازات چنین جنایتی مرگ و یا زندان است.

تورچینوف ، سخنگوی مجلس اوکراین و مجری وظایف ریاست جمهوری آن زمان در خصوص آغاز " عملیات ضد تروریستی" اعلام کرد. به نظر می رسد که اوکراینی ها دیر یا زود سوالات اساسی را از او خواهند پرسید. این سوالات کم نیستند. طی یک سال عملکرد ارتش ، گارد ملی و گردان های بی شمار داوطلبین که از نئوناسیونالیست ها  و مجازات کنندگان استخدام شده تشکیل شده بود ، دانباس به محل آزمون مهیبی تبدیل شد. هزاران نفر کشته شدند (سازمان اطلاعات آلمان می گوید که 50 هزار کشته در آنجا تصور و خیال نیست) ، شهر ها و روستاها ویران شده و  زیر ساخت های منطقه  از بین رفتند. اما مهم تر از همه این است که بین مردمی که در شرق زندگی می کنند از یک طرف و همچنین در کیف و در غرب کشور از طرف دیگر ، پرتگاه ایدئولوژیکی ، سیاسی و معنوی ایجاد شده است که نسل جدید بعید است بتواند آنرا پر کند. اینچنین گفتگوهای مربوط به انحصار ملی اوکراینی و تنفر از روسیه و از تاریخ مشترکمان پدید آمد. در واقع بدون هیچ استدلالی در تاریخ جهانی چنین ملت اوکراینی بزرگی معروف شده اند ، چیزی که آنها به بشریت داده اند برایشان لازم نیست. اما به جبران این جنون که ناگهان عظمت یافته است و در فکرشان وارد شده ، با کمک اعمال غیر قابل توضیح و خشونت بار به نظر افراد نرمال عمل می کنند. دانباس با همه انواع تسلیحات نابود شد ، از منابع نظامی که توسط کنوانسیون بین المللی ممنوع شده بود استفاده کرده و به سمت ساکنین غیر مسلح تیراندازی کردند ، تنها به این اتهام که آنها ایده ی فدرالیسم را مطرح کرده اند. افراد مسن محلی ، ماه هاست که در زیرزمین ها نشسته و می گویند ، هیچ وحشی حتی هیتلر هم چنین کاری نکرد. اما تبلیغات کیف در بقیه ی اوکراین کارخود را ادامه می دهد و اعلام می کند که مبارزه ای درست برای عدم وابستگی و ایجاد هویت جدید ملی در جریان است. این مسیر کشور را به بن بست هل می دهد و آنرا به لبه ی پرتگاه اقتصادی و فروپاشی نهایی می کشاند.

اکنون تنها دو راه مانده است ، یا افرادی چون تورچینوف نهایتا اوکراین را به بن بست می کشانند یا اوکراینی ها سرانجام می فهمند که دشمن حقیقی آنها کجاست.   

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала