ورود رئیس جمهور ترکیه به ایران

© REUTERS / Ints Kalninsرجب طيب أردوغان
رجب طيب أردوغان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه برای انجام یک بازدید رسمی وارد ایران شده و هواپیمای حامل وی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

 

به گزارش خبرگزاری"ایرنا"، این سفر یک روزه به دعوت رسمی حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران انجام شده و وی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد از اردوغان به طور رسمی استقبال می کند.

روز شنبه هفته جاری یک بیانیه مشترک مطبوعاتی در تهران و آنکارا در آستانه این سفر منتشر شد که در آن عنوان شده بود، "طی این سفر دو رییس جمهوری و وزرای دو کشور ملاقات و مذاکره خواهند داشت و قرار است دیدار اردوغان با رهبر معظم انقلاب نیز تنظیم شود".

این بیانیه مطبوعاتی همچنین اشاره داشت که "دومین نشست مشترک شورای عالی همکاری دو کشور با حضور وزرای ایران و ترکیه برگزار می شود. طی این دیدار، تمامی ابعاد روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه مرور شده و درباره موضوعات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر خواهد شد".

نخستین نشست شورای عالی همکاری های راهبردی دو کشور در جریان سفر خرداد ماه سال گذشته روحانی به آنکارا برگزار شده بود.

بازدید اردوغان، اولین بازدید رئیس جمهور ترکیه از ایران طی چهار سال اخیر است. پیشتر اردوغان ایران را به قطع کمک به نیروهای شیعه حوثی در یمن و "خروج از انجا " فرا خوانده بود و به دنبال آن وزارت امور خارجه ایران کاردار موقا سفارت ترکیه را احضار کرده و و در رابطه با اظهارات اردوغان اعتراض نمود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала