ناسا در حال تدارک برای آزمایش جدید بشقاب پرنده فرود به مریخ است

© NASA/JPL-Caltechناسا در حال تدارک برای آزمایش جدید بشقاب پرنده فرود به مریخ است
ناسا در حال تدارک برای آزمایش جدید بشقاب پرنده فرود به مریخ است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان فضانوردی ملی آمریکا "ناسا" قصد دارد ماه ژوئن امسال تکنولوژی فرود بشقاب پرنده بر سیاره مریخ را دوباره مورد آزمایش و بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری "ریا نووستی"، پرتاب آزمایشی این بشقاب پرنده (به انگلیسی Low-Density Supersonic Decelerator) برای نیمه اول ماه ژوئن برنامه ریزی شده است اما زمان دقیق آزماش با توجه به شرایط جوی نهایی خواهد شد. متخصصان امیدوارند که این آزمایش را در دوره ای از 2 تا 12 ژوئن انجام دهند.
این بشقاب پرنده به نوعی سپر محافظ و چتر غول پیکر مجهز است. قرار است که این دستگاه از پایگاهی مستقر در جزیره کائوآئی مجمع الجزایر هاوایی به هوا پرتاب و به کمک بالونی پر از گاز هلیوم، به ارتفاع 37 کیلومتری فرستاده شود. سپس این بشقاب به کمک پیشران مافوق صوت، تا ارتفاع بیش از 55 کیلومتری از سطح زمین بالا خواهد رفت. به پیشبینی ناسا، پرواز آزمایشی بشقاب پرنده 4.5 ساعت طول خواهد کشید و با فرود آن در آب های اقیانوس آرام به پایان خواهد رسید.
اولین آزمایش بشقاب پرنده LDSD ماه ژوئن سال گذشته انجام شده بود. انتظار می رود که به وسیله این فن آوری بتوان سفینه های باری و حتی فضانوران را بر روی سیاره مریخ فرود آورد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала