چورکین: در صورت حصول توافق در تحریمات علیه ایران بازنگری شود

© AP Photo / John Minchilloویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد
ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد روسیه برای حل و فصل نهایی مساله برنامه هسته ای ایران و لغو تحریمات علیه ایران هر کاری از دستش بر آید انجام خواهد داد.

چورکین ضمن اعلام این مطلب یادآور شد که قرار است روز 26 مارس دور جدید مذاکرات گروه"1+5" میانجیان بین المللی حل مساله هسته ای (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان)  و ایران برگزار شود.

نماینده دائم روسیه تاکید کرد حصول توافق و اجرای توافق های قابل انتظار با ایران "همراه با بازنگری عمیق در نظام تحریمات فعلی خواهد بود". چورکین در نشست شورای امنیت درباره چگونگی رعایت تحریمات علیه تهران، مخالفت روسیه با تفسیر های برخی از اعضای شورای امنیت را اعلام کرد که تحریمات مورد توافق شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران را به غلط تفسیر کرده  و آنها را خارج از چارچوب تحریمات مضاعف یکجانبه اعمال شده علیه ایران قرار می دهند که فاقد هرگونه اساس حقوقی بین المللی هستند.

رمان مارچسی، رییس اسپانیایی کمیته تحریمات شورای امنیت سازمان ملل در این نشست گزارش سه ماهه خود درباره چگونگی رعایت تحریمات اعمال شده علیه ایران را عرضه کرده و گفت:"طی این مدت هیچگونه اطلاعیه ای درباره بروز تخلفات جدید دریافت نشده است".

یادآور می شود ایران و گروه 1+5 میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) در حال مذاکره برای تدوین سیستم تضمینات مطمئن در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستند تا در صورت رسیدن به توافق در این زمینه، تحریمات بین المللی علیه تهران بطور تدریجی لغو شود. قرار است طرفین تا روز 30 ژوئن سال 2015 میلادی به توافق جامع و نهایی در باره فعالیت هسته ای ایران دست یابند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала