گزارش و تحلیل

حتی در صورت لغو تحریم ها همه چیز برای ایران سهل و ساده نخواهد بود

© AP Photo / Remy de la Mauviniereیووال استاینیتز، رئیس امور بین الملل و استراتژیک و وزیر اطلاعات اسرائیل
یووال استاینیتز، رئیس امور بین الملل و استراتژیک و وزیر اطلاعات اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یووال استاینیتز، رئیس امور بین الملل و استراتژیک و وزیر اطلاعات اسرائیل در یک سفر فوری به اروپا عازم شد ، هدف او نفوذ در جریان مذاکرات مربوط به حل و فصل برنامه ی هسته ای ایران است.

این سفر روز دوشنبه با مذاکراتی در پاریس آغاز شد ، که طی آن ممکن است دیدارهایی با نمایندگان سایر کشورهای اروپایی میسر گردد.

سفر سیاست مدار اسرائیلی در آستانه ی دور تعیین کننده مذاکرات ادامه دار " گروه 5+1 " واسطه های بین الملل و ایران است که بیست و ششم  ماه مارس برگزار خواهد شد. تا زمان تصویب راه حل مشخص و سرنوشت ساز پرونده ی هسته ای ایران زمان کمی باقی مانده است. تا 31 ماه مارس شرکت کنندگان مذاکره باید به توافق سیاسی رسیده و تا 30 ژوئن باید توافق نهایی و دقیق بدست آید.

مذاکرات یووال استاینیتز با رهبران اروپایی تا چه حد ممکن است در جریان مذاکرات " گروه 5+1" با ایران تاثیر بگذارد؟  سید هادی افقهی  ، تحلیل گر سیاسی ایرانی و کارشناس مسائل خاور میانه ، سیاست مدار و کارمند سابق سفارت ایران در لبنان در مصاحبه ای با خبرنگار ما مارینا الشعلان می گوید:

سید هادی افقهی-1

مسئله ی کاملا غیر منتظره برای مذاکرات ، موضع سخت گیرانه ی فرانسه در ارتباط با جمهوری اسلامی است ، پاریس مخالف پیشنهاد آمریکا برای برداشتن تحریمها علیه ایران است. به عقیده ی کارشناس ایرانی ، چنین دگرگونی به نفع مخالفین توافق صلح آمیز با ایران است که در میان آنها دولت جدید اسرائیل قرار دارد. سید هادی افقهی می گوید:

سید هادی افقهی-2

همانطور که کارشناس تاکید کرد در صورت شکاف در مذاکرات و عدم امضای توافق ، همه چیز ممکن است به نقطه ی آغاز خود بازگردد: ایران به غنی سازی اورانیوم تا 20 درصد ادامه خواهد داد. در عین حال به زودی از نتیجه ی 12 سال مذاکرات مربوط به پرونده ی هسته ای ایران با خبر خواهیم شد.       

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала