گزارش و تحلیل

جنگ روانی بر علیه ایران جواب نمی دهد

طی چند روز اخیر و مخصوصا همزمان با حملات اسراییل بر علیه لبنان مشاهده می شود که رسانه های همسو با اسرائیل یک جنگ روانی برای ایجاد تفرقه میان ایران و جبهه مقاومت راه انداخته اند.
Sputnik
در این راستا آنها تلاش دارند با سوء استفاده از ضعف رسانه ای ایران مخصوصا در فضای بین المللی کاری کنند که روحیه نیروهای مقاومت و مخصوصا حزب الله لبنان و طرفداران آن تضعیف گردد.
مستمسک اینها در این جنگ رسانه ای سوء استفاده از سخنان مقامات ایرانی و مخصوصا دکتر پزشکیان می باشد و کار تکراری ای که اینها انجام می دهند این است که می آیند صحبت های آقای پزشکیان را تقطیع می کنند و بخش هایی از صحبت ها را که به نفع شان است بر می دارند منتشر می کنند و بخش های دیگر را کمرنگ می کنند تا کسی متوجه نشود که این صحبت ها پس و پیش دارد.
متاسفانه هم می بینیم که رسانه های بین المللی ایران هم در این راستا ناتوان هستند که البته یکی از دلایل آن این است که اینها همراه رئیس جمهوری ایران در نیویورک نیستند تا بدانند واقعا چه گذشته و واقعیت را منتشر کنند.
آنچه مسلم است این می باشد که ایران به خوبی می داند نتانیاهو امروزه در باتلاق دست و پا می زند و به دنبال گسترش جنگ است وبدیهی است که ایرانی ها بخواهند منتظر باشند که نتانیاهو در این باتلاق غرق شود.
اما می بینیم که رسانه های آنها مثلا می آیند بخشی از صحبت هایی آقای پزشکیان که در آن گفته "حزب الله به تنهایی نمی تواند با اسرائیل مقابله کند" را بر می دارند و بخش های دیگر صحبت که وی اظهار داشته "به همین دلیل ما و دیگر کشورهای اسلامی باید به لبنان وحزب الله کمک کنیم" را حذف می کنند.
یا هفته گذشته سردار محسن رضایی اظهار داشته بود که رهبری ایران تمایل به ورود ایران به جنگ ندارد اما ترور شهید هنیه در تهران مساله ای نیست که بتوان از آن گذشت وحتما باید انتقام گرفته شود و ایران ناچار است که انتقام بگیرد وگرنه اسرائیل جری تر می شود کارهای تروریستی بیشتری انجام دهد.
گزارش و تحلیل
سفیر سابق ایران در لبنان به اسپوتنیک: اسرائیل در باتلاق نابودی خود فرو می‌رود
آنها آمدند و فقط آن بخش که ایشان گفته بود "رهبری ایران تمایل به ورود ایران به جنگ ندارد" را برداشتند و در فضای رسانه ای منتظر کردند و به گونه ای آن را منعکس کردند که انگار بحث ورود ایران به جنگ کنار حزب الله است و ایران تمایل ندارد که این کار را انجام دهد.
یا ...
می توان چندین مورد به این شکل اشاره کرد.
رئیس جمهور ایران اخیرا در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر گفت: "مسلم است که اسرائیل مشتاق آتش جنگ و گسترش دامنه آن در منطقه است".
ایشان افزودند، "ما هستیم که چارچوب زمانی واکنش به ترور شهید اسماعیل هنیه را تعیین می‌کنیم و اسرائیل نمی‌تواند آنچه را می‌خواهد انجام دهد. اسرائیل امیدوار است که جنگ در خاورمیانه را گسترش دهد تا به بقای خود ادامه دهد.
رئیس جمهوری ایران این بار به وضوح تاکید کرد که ایران انتقام ترور اسماعیل هنیه را خواهد گرفت تا خط بطلانی بر همه حرف و حدیث ها درباره مواضع رئیس جمهوری جدید ایران کشیده شود.
آنهایی که کارشناس امور امنیتی و سیاست بین المللی هستند همه تاکید دارند که ایران مجبور است انتقام بگیرد و می داند همانگونه که سردار رضایی گفتند اگر انتقام نگیرد اسرائیل ممکن است جسارت پیدا کند و دست به ترور های دیگر در ایران بزند.
البته که در حال حاضر لیست انتقام ها بسیار بزرگ دارد می شود، انتقام هایی که طبق قوانین و مقررات بین المللی، حق مسلم ایران می باشد.
برخی که دکتر پزشکیان را می شناسند به خوبی می دانند ایشان جزو حامیان پر و پا قرص جبهه مقاومت و مخصوصا حزب الله و شخص سید حسن نصر الله می باشد و هر آنچه در توان داشته باشد برای حمایت از حزب الله روی طبق اخلاص تقدیم می کند و همه حرف و حدیث هایی که اخیرا توسط رسانه های همسو با اسرائیل مطرح شده چه درباره شخص آقای پزشکیان چه دیگر اعضای ارشد دولت وی چرت و پرت بیش نیست.
شاید نحوه بیان و صحبت کردن آقای پزشکیان به دلیل اینکه شخصیتی علمی و مصالحه جو دارد مقداری با دیگر سیاستمداران فرق کند و این شرایط را ایجاد کند که رسانه های دشمن از آن سوء استفاده کنند اما در کل آنچه در دل و باطن آقای پزشکیان و دیگر مقامات ایرانی، بدون استثنا است، این می باشد که حزب الله عضوی حیاتی از پیکره انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است و هر آسیبی که حزب الله لبنان ببیند انگار ایران دیده.
در واقع حزب الله امتداد استراتژیک ایران در منطقه به حساب می آید، نه اینکه فکر کنید که فقط الان اینجوری شده، حتی قبل از انقلاب هم مشاهده می کنیم که شاه ایران تلاش داشت به شیعیان لبنان مخصوصا جنوب لبنان ارتباط بگیرد چون شیعیان لبنان امتداد استراتژیک ایران در منطقه به حساب می آمدند و می آیند.
گو اینکه ایران رسما تلاش دارد کاری نکند نتانیاهو ازچاله خود بیرون بیاید و به همین دلیل مستقیم وارد جنگ نمی شود تا آمریکا هم بهانه ای برای ورود به جنگ در کنار اسرائیل پیدا نکند اما واقعیت امر این است که ایران با دقت نظاره گر اوضاع لبنان می باشد و آن لحظه ای که احساس کند که حزب الله نمی تواند با اسرائیل مقابله کند بدون درنگ وحتی لحظه ای فکر کردن وارد عمل خواهد شد، حتی اگر بنا باشد که کل منطقه به آتش کشیده شود.
اگر باور ندارید به سوریه نگاه کنید، همین ماجرا را ما در سوریه تجربه کردیم، ایرانی ها در ابتدای جنگ تلاش کردند که ورود نکنند وحتی خودشان را به عنوان میانجی مطرح کردند اما وقتی دیدند که دولت متحدشان در حال سقوط است با قدرت ورود کردند و همه معادلات را به هم زدند و کاری کردند که صدها ملیارد دلار هزینه کرد برخی کشورهای منطقه همه هوا برود.
در باره لبنان هم همین طور است، تا به این لحظه ایران مطمئن است که حزب الله با اقتدار حریف اسرائیل است، شاید اسرائیلی ها از شگرد معروف خود یعنی هدف قرار دادن غیر نظامی ها و کشت و کشتار زنان و کودکان استفاده کنند که خوب این نوع جنایات وعطش برای خونریزی در خون نتانیاهو وهمراهانش است است، اما هنوز حزب الله سر جای خودش است و تمام توانمندی اش حفظ شده و به همین دلیل ایران نیاز نمی بیند مستقیم وارد عمل شود.
اینکه اسرائیلی ها ادعا می کنند 50% قدرت حزب الله را نابود کردند را باور نکنید، یا آنهایی که چنین حرفی را می زنند قدرت حزب الله را نمی دانند یا اینکه نمی دانند 50% قدرت حزب الله چه قدر است.
حزب الله بخش های عمده توانمندی های خود را برای وقت مبادا نگه داشته، زمانی که اسرائیل تصمیم بگیرد وارد خاک لبنان شود، اگر الان از آنها استفاده نمی کند به این دلیل است که نمی خواهد همه برگه های خود را رو کند.
به قول سید حسن نصر الله یواش یواش.
اما مطمئن باشید در صورتی که ایران یا جبهه مقاومت احساس کند که حزب الله با مشکل مواجه است آنوقت به یکباه همه به کمک حزب الله خواهند شتافت و دربهای جهنم بر علیه اسرائیل باز خواهد شد.
بحث و گفتگو