گزارش و تحلیل

آمریکا برای اسرائیل وقت می خرد

اخیرا "برت مک گورک" فرستاده ارشد بایدن برای خاورمیانه به بهانه تلاش ها برای تکمیل آتش بس و توافق میان اسرائیل و مقاومت فلسطین با محمد بن عبد الرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار کرد.
Sputnik
در دیدار در شرایطی انجام شده که نخست وزیر قطر یکی دو روز قبل تر به تهران سفر کرده و با مقامات ایرانی از جمله رئیس جمهوری ایران دیدار کرده.
بسیاری کارشناسان این دو موضوع را مرتبط با هم دانسته مخصوصا که آمریکایی ها این روزها درباره حمله احتمالی ایران به اسرائیل بابت انتقام خون شهید اسماعیل هنیه صحبت می کنند و آنها میانجی های زیادی را به ایران فرستاده اند تا به بهانه ای ایران را از زدن اسرائیل منصرف کنند.
نماینده بایدن می خواسته مطمئن شود که آیا نخست وزیر قطر موفق شده ایرانی ها رامتقاعد کند که انتقام خود را به تعویق بیاندازند یا نه.
آمریکایی ها به خوبی می دانند طبق همه قوانین و مقررات بین المللی ایران حق دارد به اسرائیل پاسخ دهد و نوع پاسخ را خود می تواند تعیین کند واینبار پاسخ می تواند بسیار برای اسرائیل وحتی برای آمریکایی ها پر هزینه باشد.
آمریکا به اسرائیل: در صورت جنگ با حزب الله از شما حمایت خواهیم کرد
آمریکایی ها و اروپایی ها بهانه می کنند که نتانیاهو به دنبال یک جنگ فراگیر منطقه ای و درگیر کردن آنها در این جنگ است و آنها تلاش دارند از این جنگ پرهیز کنند و ایران را قانع کنند در تله نتانیاهو گیر نکند.
این در حالی است که اگر واقعا آمریکایی ها و اروپایی ها خواهان آن نیستند که یک جنگ فراگیر در منطقه راه بیافتد و آنها درگیر آن نشوند باید به اسرائیل فشار بیاورند تا دست از کارهایش بر علیه مردم منطقه بردارد.
چه کسی است که نداند هر آنچه اسرائیل برای قتل عام مردم منطقه ونسل کشی فلسطینی ها از آن استفاده می کند "ساخت آمریکا" است و در واقع آمریکا شریک جرم اسرائیل در این نسل کشی می باشد.
مقامات آمریکایی ای که از اسرائیل در این جنایات حمایت می کنند در واقع مجرمان اصلی می باشند که باید در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند.
نتانیاهو به صراحت در کنگره آمریکا اظهار داشت که این جنگ جنگ آمریکایی ها است که اسرائیل به نیابت از آنها دارد آن را انجام می دهد.
امروزه هم به نظر نمی رسد که آمریکایی ها اصلا به دنبال برقراری صلح در منطقه خاورمیانه باشند.
آنچه مشاهده می شود این است که آمریکایی ها تلاش دارند با حقه بازی و دروغ برای اسرائیل وقت بخرند تا نقشه های خود را محقق کند.
حدود 28 سال پیش نتانیاهو کتابی را نوشته که در آن در باره دیدگاه های خود بر ضرورت تشکیل اسرائیل بزرگ و بیرون راندن فلسطینی ها از کرانه باختری و غزه اظهار نظر کرده.
امروزه به نظر می رسد وی امیدوار است رویای دیرینه اش یعنی بیرون راندن فلسطینی ها از غزه و کرانه باختری محقق گردد و اسرائیل عملیات خود در کرانه باختری را برای محقق کردن این رویای نتانیاهو و تندروهای همسو با او شروع کرده.
آمریکایی ها هم به بهانه های مختلف تلاش دارند دیگران را سر کار بگذارند تا بلکه اسرائیل بتواند کرانه باختری را پس از غزه تصرف کند و بعد دولت بعدی آمریکا این مناطق را جزو سرزمین اسرائیل بداند.
اگر این امر محقق شود قطعا مرحله بعدی حمله اسرائیل به اردن و مصر و سوریه و لبنان و حتی عربستان سعودی خواهد بود و به بهانه ایجاد کمربند امنیتی وارد خاک این کشورها خواهد شد و بخش هایی از این کشورها را تصرف خواهد کرد.
فراموش نکنید ایدئولوژی دیرینه صهیونیست ها رسیدن از نیل به فرات و هر خاکی که روزی یهودی ها روی آن قدم نهاده اند می باشد.
بحث و گفتگو