رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا سیاست خارجی بایدن را "فاجعه" خواند.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا اظهار داشت سیاست خارجی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده یک فاجعه بوده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، او در گفتگو با فاکس نیوز گفت: "سیاست خارجی بایدن یک فاجعه است. همه می دانند که این سیاست بسیار خطرناک است زیرا ما در صحنه جهانی ضعف نشان می دهیم."
به گفته جانسون، چنین سیاستی از سوی دولت آمریکا منجر به این می شود که ایالات متحده خودش "دعوت به تجاوز" می کند.
وی با تاکید بر اینکه این امر در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا چنین اتفاقاتی نیفتاد، افزود: به همین دلیل است که همه دشمنان ما در سراسر جهان به گونه ای تحریک آمیز عمل می کنند.
نیروی هوایی آمریکا 85 هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ایالات متحده جمعه شب بیش از 85 هدف متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در عراق و سوریه را در چارچوب حملات تلافی جویانه به خاطر حمله به پایگاه نظامی خود در اردن، مورد حمله قرار داد و در این حملات هوایی شامل بیش از 125 مهمات هدایت شونده دقیق استفاده شد.
اهداف آمریکا تاسیسات متعلق به سپاه و گروه های وابسته بود. سنتکام اعلام کرد که این حملات حدود ساعت 16:00 جمعه به وقت ساحل شرقی ایالات متحده (ساعت 00:30 به وقت تهران شنبه) انجام شد.
به گفته ارتش آمریکا، از جمله اهداف مورد اصابت هواپیماهای آمریکایی، پست‌های فرماندهی، مراکز اطلاعاتی، تأسیسات ذخیره موشک و پهپاد و همچنین سایر تأسیسات مرتبط با تضمین عملیات زنجیره تأمین مهمات برای سپاه و نیروهای متحد در عراق و سوریه بود.
شبکه تلویزیونی دولتی سوریه الاخبار گزارش داد که در نتیجه حملات آمریکا به مواضع در صحرای سوریه و در مرز سوریه و عراق چندین نفر کشته شدند. یک منبع امنیتی عراقی از کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن یک غیرنظامی در نتیجه حمله آمریکا به منطقه القائم در غرب عراق خبر داد.
بحث و گفتگو