در آمریکا با فروش جنگنده های اف 16 به ترکیه موافقت کردند

بن کاردین، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و به دنبال وی وزارت خارجه این کشور پس از تصمیم آنکارا مبنی بر تایید ورود سوئد به ناتو فروش جنگنده‌های اف 16 (F-16) به ترکیه را ، تایید کردند .
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک در بیانیه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا آمده است: "بن کاردین، رئیس کمیته روابط خارجی سنا امروز از تصویب عضویت سوئد در ناتو توسط ترکیه استقبال کرد و اعلام کرد که حالا اجازه فروش جنگنده های F-16 به ترکیه را خواهد داد.
همچنین خاطرنشان می شود که کاردین در مورد "ایجاد موانع در راه ورود سوئد به ناتو" از سوی مجارستان ابراز نگرانی کرده است.
کاردین خاطرنشان کرد : نخست وزیر مجارستان ویکتور اوربان بار دیگر نشان داد که کم اعتمادترین عضو ناتو است و همچنین نقش خرابکارانه ای در تلاش های اتحادیه اروپا برای ارائه کمک های اقتصادی بسیار مورد نیاز به اوکراین ایفا کرده است.
تحویل اف-16 به اوکراین بر روند عملیات ویژه تأثیری نخواهد داشت
وزارت خارجه آمریکا نیز فروش احتمالی جنگنده‌ها و تجهیزات F-16 به ترکیه را به ارزش 23 میلیارد دلار تایید کرد.
فنلاند و سوئد، در شرایط رویدادهای اوکراین در ماه مه 2022، درخواست‌هایی را برای پیوستن به این اتحاد ارسال کردند. فنلاند در 4 آوریل سی و یکمین عضو ناتو شد. اردوغان رسما عضویت سوئد ترکیه در ناتو را تایید کرده و فرمانی مبنی بر تایید تصویب پروتکل مصوب پارلمان ترکیه در روزنامه رسمی دولت این کشور منتشر شد. پس از ترکیه، درخواست سوئد به دریافت تاییدیه از مجارستان نیاز دارد.
بحث و گفتگو