عملیات ویژه روسیه در اوکراین

واکنش وزارت خارجه روسیه درباره حمله اوکراین به هواپیمای نظامی روسی

وزارت خارجه روسیه: حمله کی‌یف به هواپیمای ایل-76 آگاهانه و عمدی بوده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در خصوص حمله کی‌یف به هواپیمای نظامی ترابری روسی واکنش نشان داده و آنرا عمدی خواند.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو حمله کی یف به هواپیمای ایل-76 را به شدت محکوم می کند؛ این یک اقدام تروریستی عمدی و آگاهانه است که به وضوح ناتوانی مقامات اوکراینی را در مذاکره نشان می دهد.
در اطلاعیه منتشر شده در سایت وزارت خارجه روسیه آمده است: ما اقدام تروریستی رژیم کی‌یف در منطقه بلگورود را به شدت محکوم می کنیم. همه افراد درگیر در آن، از جمله سازمان‌دهندگان و عاملان آن از میان مقامات نظامی و غیرنظامی اوکراین، شناسایی خواهند شد و طبق قوانین روسیه مجازات اجتناب‌ناپذیری خواهند داشت.
وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد یک هواپیمای ترابری ایل-76 نیروی هوافضای روسیه با 65 اسیر اوکراینی که برای مبادله در حال انتقال بودند و همچنین خدمه و افراد همراه در منطقه بلگورود سقوط کرد.
به گفته آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه ، این هواپیما توسط ارتش اوکراین با "سه موشک ضد هوایی - پاتریوت یا IRIS-T" سرنگون شد. ویاچسلاو ولودین، رئیس دوما دستور داد پیامی برای کنگره ایالات متحده و بوندستاگ، پارلمان آلمان در رابطه با سقوط هواپیمای ایل-76 تهیه شود و همچنین پیشنهاد کرد که بررسی شود از چه موشک ها و پرتابگرهایی برای ساقط کردن آن استفاده شده است.
بحث و گفتگو