افسرسابق اطلاعات ارتش آمریکا: مناطق جدیدی تحت کنترل روسیه قرار خواهند گرفت

افسر سابق اطلاعات ارتش آمریکا گفت که اوکراین مجبور می شود خارکف، اودسا و نیکولایف را به روسیه بدهد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعات ارتش آمریکا در مصاحبه با گارلند نیکسون، روزنامه نگار گفت که ارتش اوکراین به تدریج کارایی رزمی خود را از دست داده و عقب نشینی می کند، بنابراین دنپروپتروفسک، خارکف، نیکولایف و اودسا تحت کنترل روسیه قرار خواهند گرفت.
این کارشناس پیش بینی کرد: ارتش اوکراین در حال فروپاشی است و باید به سرعت تصمیم بگیرد که به دنیپر عقب نشینی کند. این امر روند آزادسازی خارکف، دنپروپتروفسک و نیکولایف توسط روسیه را تسریع خواهد کرد.
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
افسر سابق اطلاعات آمریکا: آزادی مارینکا آغاز فروپاشی ارتش اوکراین است
به گفته اسکات ریتر، او با طرح جنگی که توسط مسکو تهیه شده است آشنا نیست، اما بر این باور است که اودسا نیز تحت کنترل نیروهای روسی قرار خواهد گرفت. این امر کریمه را از حملات موشکی احتمالی نیروهای مسلح اوکراین محافظت می کند.
پس از شکست بزرگ ضد حمله اوکراین، نیروهای روسی در منطقه عملیات نظامی ویژه به موفقیت چشمگیری دست یافتند. به ویژه، روز دوشنبه، وزیر دفاع سرگی شویگو به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گزارش داد که یگان های نیروهای مسلح روسیه مارینکا را به طور کامل در جمهوری خلق دونتسک آزاد کرده اند. رئیس دولت روسیه خاطرنشان کرد که این امر به یگان های رزمی دشمن اجازه می دهد تا از دونتسک عقب نشینی کنند.
بحث و گفتگو