رهبر یک حزب پارلمانی اوکراین: انگلیس باعث ادامه جنگ در اوکراین شد!

دیوید آراخامیا، رئیس فراکسیون خادم مردم در پارلمان اوکراین در مورد دلیل درگیری بین روسیه و اکراین سخن گفت.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، دیوید آراخامیا، رئیس فراکسیون خدمتگزار مردم اوکراینگفت: "پارلمان عالی" اوکراین در حال تدوین قانون جامعی در مورد بسیج و خنثی سازی نظامی است که در آن مسائل مربوط به جایگزینی، اعزام و تعیین سن سربازی سربازی در نظر گرفته می شود.
وی خاطرنشان کرد: این لایحه به تعدادی از سؤالات پاسخ می دهد، از جمله اینکه سن پیش نویس چقدر باید باشد، با پرسنل نظامی که دو سال بدون جایگزینی می جنگند چه باید کرد، چرا معلولان گروه های 1 و 2 نمی توانند از خدمت خارج شوند و چه چیزی.
به گفته وی، بیش از ده لایحه در رادا تنظیم کننده بسیج وجود دارد. بنابراین، تا پایان سال، همانطور که وی ادعا می کند، این کمیته لایحه ای را با نام رمز ماتریس بسیج و غیرنظامی تهیه می کند که به امضای سران همه جناح ها خواهد رسید.
آراخامیا در تلویزیون گفت که اگر اوکراین با بی طرفی موافقت می کرد، جنگ اوکراین در بهار 2022 به پایان می رسید.
دیوید آراخامیا گفت: قبل از مذاکرات صلح بین روسیه و اکراین در استانبول نخست وزیر وقت بریتانیا، بوریس جانسون، از کی یف خواست که هیچ چیزی با فدراسیون روسیه امضا نکند و صلحی برقرار نشد .
مذاکرات روسیه و اوکراین در بهار 2022 در استانبول انجام شد و آراخامیا بخشی از هیئت اوکراینی بود.
وی افزود که روسیه برای عدم پیوستن به ناتو به تعهدات کی یف نیاز داشت و اکراین موافقت نکرد.
اراخامیا تاکید کرد که این موضوع حداقل مستلزم به تغییر قانون اساسی بود.
تلاش آمریکا و آلمان برای مذاکره صلح زلنسکی با روسیه
از 24 فوریه 2022 رژیم حکومت نظامی در اوکراین برقرار شده است؛ روز بعد، ولادیمیر زلنسکی فرمان بسیج عمومی را امضا کرد. خروج مردان 18 تا 60 ساله از اوکراین در دوران حکومت نظامی ممنوع است.
بحث و گفتگو