حملات هوایی آمریکا به اهداف متعلق به ایران در سوریه

لوید آستین، رئیس پنتاگون اعلام کرد ایالات متحده آمریکا به دستور رئیس جمهور جو بایدن، حملاتی را به دو سایت در سوریه انجام داد که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه های طرفدار ایران مورد استفاده قرار می گرفتند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، آستین در بیانیه‌ای گفت: "به دستور رئیس‌جمهور بایدن، نیروهای آمریکایی حمله‌ای دفاعی را علیه دو سایت در غرب سوریه انجام دادند که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های وابسته به آن استفاده می‌شدند".
رویترز به نقل از یک منبع در پنتاگون اعلام کرده ، این حملات توسط جنگنده های F-16 انجام شد و هدف آنها انبارهای سلاح و مهمات بود.
به گفته آستین، این حملات مربوط به درگیری فلسطین و اسرائیل نیست و به معنای تغییر در سیاست واشنگتن نیست. او آنها را پاسخی به حملات علیه آمریکایی ها در عراق و سوریه خواند که در 17 اکتبر آغاز شد و یک پیمانکار پنتاگون کشته و 21 تن دیگر زخمی شدند.
" کارزار در جریان است": در آمریکا آمادگی خود را برای حمله به ایران اعلام کردند
آستین گفت دستور بایدن نشان می دهد که ایالات متحده چنین حملاتی را تحمل نخواهد کرد و از خود و منافع خود دفاع خواهد کرد. او همچنین از ایران خواست که این حملات ادعایی مورد حمایت جمهوری اسلامی را "توقف" کند.
رئیس پنتاگون افزود که ایالات متحده اجازه نخواهد داد ایران دخالت خود را در این حملات پنهان کند و از اتخاذ تدابیر بیشتر برای دفاع از خود دریغ نخواهد کرد.
پیشتر پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون گفته بود که ارتش آمریکا از 17 اکتبر تا 26 اکتبر 16 بار در عراق و سوریه مورد حمله قرارگرفته است. پیش از این جو بایدن به آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران هشدار داده بود که در صورت حمله به نظامیان آمریکایی مستقر در خاورمیانه، آمریکا پاسخ خواهد داد و از وی خواست برای این امر آماده باشد.
بحث و گفتگو