در درگیری های داخل اسرائیل احتمالا از تسلیحات غربی ارسالی به اوکراین استفاده می شود

یک کارشناس در سایه درگیری ها در اسرائیل: تسلیحاتی می توانند مورد استفاده قرار گیرند که پیشتر به کی یف ارسال شده بود.
Sputnik
گزارش اسپوتنیک، یان گاگین مشاور رئیس جمهوری خلق دونتسک در سایه تشدید درگیری ها در اسرائیل این نظر را بیان کرد که تسلیحات ناتو که در زمان خود به کی یف منتقل شده بود، می تواند مجددا به فروش رسیده باشد و اینک بر علیه سربازان اسرائیلی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: "شایان ذکر است که از قبال سرنوشت، چندی پیش اتفاقا اسرائیل به همراه همکاران خود از ناتو انواع مختلف تسلیحات را به اوکراین منتقل کرد که از جمله توسط نظامیان اوکراینی، توسط مقامات جنگی اوکراینی به انواع تروریست ها در جهان مجددا فروخته شدند. در ابعاد کاملا بزرگ و به شکل کاملا کنترل نشده. دست سرنوشت هم اینگونه شده که اینک با اسلحه های اسرائیلی و تسلیحاتی که در زمان خود از ناتو به اوکراین منتقل شده بود، به سربازان اسرائیلی شلیک می کنند".

اعتراف ناتو: درخواست ها اوکراین از توان ما فراتر است
روز شنبه اسرائیل با حمله موشکی بی سابقه ای از لحاظ مقیاس آن از طرف نوار غزه روبرو شد. بخش رسانه ای ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای افراطی سه هزار موشک را به سمت خاک این کشور پرتاب کرده اند. علاوه بر آن، ده ها جنگجو وارد مناطق مرزی اسرائیل شده اند. نظامیان اسرائیل در حال پاسکازی شهرک ها می باشند و در سراسر کشور حالت فوق العاده اعلام شده است. بنا بر آخرین آمار تا این لحظه 600 نفر در این کشور در نتیجه این حملات جان خود را از دست داده اند و بیش از 2000 نفر مجروح شده اند.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس، گردان های القسام، روز شنبه از عملیاتی علیه اسرائیل خبر داد و ادعا کرد که 35 شهرک را تحت کنترل خود در آورده است. نیروهای دفاعی اسرائیل از آغاز عملیات شمشیرهای آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر دادند. یواو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی از تجمع گسترده نیروهای ذخیره در پس زمینه شلیک موشک های بی وقفه از نوار غزه و نفوذ شبه نظامیان به خاک اسرائیل خبر داد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز در پیامی برای مردم کشور اعلام کرد که اسرائیل در شرایط جنگی قرار دارد و تاکید کرد که دستور بسیج وسیع نیروهای ذخیره را صادر کرده است. نظامیان اسرائیلی در حال پاکسازی مناطق می باشند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، یک هدف قانونی برای روسیه خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو ، "نه تنها با تامین تسلیحات، بلکه همچنین با آموزش پرسنل نظامی در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" مستقیماً در درگیری در اوکراین شرکت دارند.
بحث و گفتگو