گزارش و تحلیل

درگیری با روسیه آن چیزی نیست که اوکراین می خواهد، ایالات متحده آن را می خواهد

آینده ایالات متحده، وجود بدبختی در قاره منزوی آمریکای شمالی است.
Sputnik
اسپوتنیک شما را با مطالبی از سایت خبری گوانچا موسسه مطالعات استراتژیک شانگهای چین در خصوص سخنرانی ولادیمیر پوتین در هشتمین مجمع اقتصادی شرق، آشنا می کند.
در 12 سپتامبر، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در جلسه عمومی این مجمع، به ویژه در مورد درگیری در اوکراین صحبت کرد. رهبر روسیه مقامات کی یف را به عدم تمایل صادقانه برای مذاکرات صلح متهم کرد.
او همچنین گفت که کشورش برای درگیری طولانی مدت آماده است. ولادیمیر پوتین تاکید کرد که مهم نیست که چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 برنده شود. سیاست واشنگتن در قبال مسکو تغییر نخواهد کرد و آمریکا همچنان روسیه را "دشمن آمریکا" می داند.
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین شکست خورده و تاکنون 71 هزار اوکراینی کشته شده اند. بسیاری از میانجی‌های احتمالی از پوتین پرسیدند که آیا کشورش آماده است تا جنگ را متوقف کند؟ وی پاسخ داد: "انجام این کار در زمان ضد حمله اوکراین دشوار خواهد بود".
پوتین گفت که اگر دولت کی‌یف واقعاً می‌خواهد مذاکره کند، ابتدا باید فرمان ریاست جمهوری مبنی بر ممنوعیت هرگونه مذاکره با مسکو را لغو کند و رسماً تمایل خود را برای آغاز گفت ‌وگو اعلام کند.
نظرات خوانندگان:
guan_16871757512856:
پوتین ذهن روشنی دارد: " مهم نیست که چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 برنده شود. سیاست واشنگتن در قبال مسکو تغییر نخواهد کرد و آمریکا همچنان روسیه را "دشمن آمریکا" می داند". برخی از کارشناسان ما نیز نگران این هستند که مهم نیست چه کسی در انتخابات آمریکا برنده شود، سیاست آمریکا در برابر چین تغییر نخواهد کرد.
: (胡春兰) هو چونلان
این درگیری چیزی نیست که اوکراین می خواهد، ایالات متحده آن را می خواهد!
سهام زمین قابل کشت (原野股票):
در شرایط فعلی هیچ مبنایی برای مذاکره بین روسیه و اوکراین وجود ندارد. اوکراین به عامل واشنگتن تبدیل شده است و تنها می تواند کاری را انجام دهد که ایالات متحده با آن موافقت کند. و ایالات متحده از این درگیری برای خسته کردن روسیه استفاده می کند. جمهوری خواهان آمریکایی می گویند، بحران روسیه و اوکراین یک شرکت بسیار سودآور است: حتی یک آمریکایی کشته نشد، بلکه بسیاری از دشمنان ایالات متحده کشته شدند! بگذار اوکراین فلج شود و به سرزمینی بکر و بایر تبدیل شود. واشنگتن خواهان ادامه جنگ مسکو و کی یف است. ایالات متحده آماده پرداخت است، یعنی اوکراین نیز آماده است! فقط بگذار بجنگند!
شما می توانید نام مستعار خود را فقط یک بار در 90 روز تغییر دهید (90天内只能修改一次):
استراتژی روسیه درست است. دیر یا زود اروپا در مقابل فشارها مقاومت نخواهد کرد و کفش های خود را عوض خواهد کرد. اقتصاد همیشه حرف اول را می زند. در نهایت، سرنوشت ایالات متحده این است که باقی مانده زندگی رقت بار خود را صرف عقب نشینی به قاره منزوی آمریکای شمالی کند.
جاده آشوب (混沌-路):
خوب بود پوتین از این موقعیت استفاده می کرد و در امور داخلی آمریکا دخالت می نمود. اگر بایدن در قدرت بماند بهتر است. حماقت و بی کفایتی او، بزرگترین کمک او به سیاست ایالات متحده است.
دنگ مویو (邓牧鱼):
تا سال 2027، مسکو به طور کامل صنعت نظامی خود را احیا کرده، بیش از ده میلیون نفر را در آن استخدام خواهد کرد. تا سال 2026 تولید سالانه به یک هزار تانک، دو هزار خودروی جنگی، دو هزار قبضه توپ و ده هزار پهپاد، پنج هزار موشک ضد هوایی، یک میلیون تفنگ، ده میلیون گلوله توپ خواهد رسید.
پادشاه قلب (心王):
این درگیری هر چه بیشتر طول بکشد، به همان اندازه اوکراین چیزهای بیشتری از دست می دهد. آیا حتی یک نفر در این کشور این را می فهمد؟
هانیبال (汉尼拔) :
هیچ یک از طرف ها انتظار چنین نبرد طولانی را نداشتند. روسیه غذا و انرژی کافی دارد، اما غرب روزهای سخت تری را می گذراند. ایالات متحده می خواهد این درگیری را با عزت و هر چه زودتر پایان دهد. زیرا اگر به درازا بکشد، جهان متوجه خواهد شد که به اصطلاح "ناتو" و "جی 7" فقط انبوهی از زباله هستند که هیچ اعتباری ندارند.
shiyijiangnan:
من کاملا از پوتین حمایت می کنم!
ابر در بالای کوه (云巅):
سخنان پوتین نشان می دهد که در مقابله با یک درگیری تلخ و فشار عظیم تحریم های همه جانبه آمریکا و غرب، رئیس جمهور روسیه ذهن بسیار روشنی دارد و به تمام جزئیات توجه دارد. زلنسکی، سیاستمداران آمریکایی و کشورهای ناتو، او همه چیز را در کف دست خود دارد. او به خوبی از خطرات یک رویارویی طولانی آگاه است، اما آماده است تا با دشمن مبارزه کند. امروز فقط پوتین شجاعت و توانایی به چالش کشیدن (و حتی تحقیر) ایالات متحده را دارد. چین هنوز شجاعت لازم را به طور کامل نشان نداده است.
امیدوارم پوتین بتواند تمام راه را طی کند و نتایج عالی را برای افشای کامل ریاکاری ایالات متحده که ضعیفان را مورد آزار و اذیت قرار می دهد، اما از قوی ها می ترسد، نشان دهد. بگذار روسیه به هژمونی آمریکا پایان دهد!
بحث و گفتگو