گزارش و تحلیل

ارتباط آمریکا و متحدین اش با حمله تروریستی شاهچراغ

قطعا آنهایی که پشت پرده کارهای لژستیک مرتبط با این عملیات تروریستی را انجام داده اند نیز تصور نمی کردند که یکی شجاعت داشته باشد و بتواند به این تروریست تا دندان مسلح با دست خالی حمله کند.
Sputnik
تصور اینکه فردی خودسر تصمیم گرفته دست به یک عملیات تروریستی بزند تصوری ساده لوحانه بیش نیست.
گذشته از اینکه چنین عملیاتی نیاز به تدارکات دارد بحث تلقین روانی فرد برای انجام چنین عملیاتی نیز مطرح است.
معمولا افرادی که دست به چنین کارهایی می زنند از پیش توقع دارند که در این عملیات به درک واصل شوند و اگر از قبل آمادگی روحی کافی نداشته باشند امکان ندارد چنین کاری را انجام دهند.
قطعا آنهایی که پشت پرده کارهای لژستیک مرتبط با این عملیات تروریستی را انجام داده اند نیز تصور نمی کردند که یکی شجاعت داشته باشد و بتواند به این تروریست تا دندان مسلح با دست خالی حمله کند و نیروهای امنیتی وی را زنده دستگیر کنند.
آنها احتمالا پیش بینی می کردند که پس از شروع عملیات نیروهای امنیتی نیز به سمت تروریست شلیک کنند و وی را بکشند و دیگر امکان پیدا کردن سر نخ هایی درباره پشتیبانان این عملیات تروریستی منتفی شود.
گزارش و تحلیل
تروریست ها سگ های هاری هستند که صاحب خود را نیز گاز می گیرند
به هر صورت قطعا تحقیقات می تواند موجب آن شود که تعدادی از افرادی که با این تروریست همکار بودند بازداشت شوند و به سزای اعمالشان برسند اما اصل ماجرا چیز دیگری است.
تشکیلات امنیتی ایالات متحده و متحدین آن در منطقه دهه ها است روی پروژه اسلام هراسی و تخریب مسلمانان فعالیت می کنند و اینها با ایجاد گروه های تروریستی به ظاهر مسلمان کاری کرده اند که وجهه مسلمانان در سرتاسر جهان را تخریب کنند.
البته اینها برای اینکه بتوانند به این هدف خود نائل شوند معمولا افراد عقب افتاده از نظر فکری (نه از نظر جسمی) و یا دارای مشکلات روحی روانی و یا مشکلات مالی و اقتصادی و... را پیدا می کنند و روی اینها کار می کنند تا از اینها تروریست بسازند و بعد از این تروریست ها برای اهداف خود سوء استفاده کنند.
زمانی ممکن است اینها را به عنوان قهرمان مبارزه با شوروی سابق در افغانستان و یا صرب ها در بوسنی استفاده کنند زمان دیگری برای اینکه زمینه حضور آمریکا در افغانستان را فراهم کنند اینها را به عنوان ابزاری برای حمله به برج های دوقلو و... استفاده کنند و زمانی دیگر برای اینکه حضور آمریکا در عراق و سوریه و... را توجیه کنند به عنوان تهدید تروریستی برای جامعه جهانی معرفی کنند.
زمانی هم که اینها صلاح می دانند برای ایجاد زمینه مشکلات امنیتی برای رقبای قدر خود مانند ایران بهره ببرند.
کلا همه این تروریست ها، بدون استثنا ساخته و پرداخته ایالات متحده و صهیونیسم جهانی و متحدین اینها که نام اسلام را یدک می کشند هستند و تک تک اعمال اینها با برنامه ریزی ایجاد کنندگانشان می باشد.
ثروتمندترین بانکدار آسیا دلار را بزرگترین تروریست مالی خواند
در برخی شرایط ممکن است با ظاهر مسلمان متعصب اهل تسنن ظاهر شوند و در برخی اوقاع ممکن است با ظاهر شیعه متعصب ظاهر شوند.
بعضی وقت ها هم ممکن است با هویت قومی افغان یا تاجیک یا بلوچ یا کرد یا فارس یا ترک یا عرب یا لر یا... ظاهر می شوند.
به هر حال اینها از همه اقوام و مذاهب یارگیری می کنند و اینگونه نیست که یارگیری آنها محدود یه قوم یا مذهب خاصی باشد.
زمانی ماموریت اینها کشتار شیعه ها به دست اهل تسنن و یا کشتار سنی ها به دست شیعیان است و زمانی ماموریت شان کشتار عرب ها به دست کردها یا کردها به دست عرب ها و یا ایزدی ها و مسیحیان به دست مسلمانان و... می باشد.
زمانی هم به عوامل خود از میان مثلا ایزدی ها یا مسیحیان یا حتی مسلمانان ملحد ماموریت می دهند قرآن سوزی کنند یا اینکه به پیغمبر اسلام ویا اصول دین توهین کنند تا ببینند واکنش مسلمانان چه خواهد بود و آیا می توانند فتنه میان مسلمانان و مسیحیان و یا... راه بیاندازند یا نه.
در شرایطی هم از مهاجرین افغان و یا تاجیک و... سوء استفاده می کنند تا درون ایران یک فتنه میان ایرانی ها و افغان ها راه بیاندازند و ببینند که آیا می توانند ایران را درگیر یک جنگ با طالبان و افغانستان کنند یا نه.
این ماجرا بی ربط به ماجرای قطع کردن آب توسط طالبان و یا حمله به مرزبانان ایرانی نیست.
دبیر شورای امنیت روسیه آمریکا و انگلیس را به استخدام تروریست های بین المللی متهم کرد
همین یکی دو هفته پیش رسانه های آمریکایی اعلام کردند که آمریکا هفت ملیارد دلار از اموال افغانستان را به دست گروهی طالبان داده تا مرزهای شرقی ایران را نا امن کنند.
آیا تصور می کنید ملاقات های اخیر میان مقامات آمریکایی و طالبان در قطر برای احوالپرسی بود؟
آمریکایی ها به ظاهر اعلام می کنند که طالبان را به رسمیت نمی شناسند اما در عمل می بینیم اینها کل افغانستان را با تبانی با طالبان تحویل طالبان دادند.
آیا می توان باور کرد اگر اینها عوامل آمریکا نبودند به این راحتی کل افغانستان را تحویلشان می دادند؟
فراموش نکنید که نطفه طالبان و القاعده و وارث آن یعنی داعش در مدارس دینی پاکستان و زیر نظر سازمان های اطلاعات ارتش پاکستان و آمریکا و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، این که دیگر مساله ای مخفی نیست، همه این را می دانند.
یعنی می توان تصور کرد که طالبان والقاعده وفرزند نا خلف آن یعنی داعش که توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ایجاد شده اند بدون نظر آمریکا و متحدین اش حتی آب هم بخورند؟
معمولا عرف است که کشورهایی که از عملی تروریستی ناراحت هستند فورا عملیات تروریستی را محکوم می کنند و تعلل برخی از کشورها از محکوم کردن عملیات تروریستی عملا به نوعی نشان می دهد که اینها نه فقط از این اتفاق تروریستی ناراحت نیستند بلکه شریک جرم هم هستند.
بحث و گفتگو