"پوتین هشدار داده بود"؛ تهدید طرح ارسال غلات اوکراین از طریق دریای سیاه

به دلیل تهدیدات ایجاد شده توسط نیروهای مسلح اوکراین در منطقه، این کشور قادر به تامین غلات از طریق دریای سیاه نخواهد بود.
Sputnik
: به گزارش اسپوتنیک، "ارهان آلتیپارمک"، ستون‌نویس dikGAZETE در مقاله ای نوشت، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بدون مشارکت روسیه به دلیل تهدیدات ایجاد شده توسط نیروهای مسلح اوکراین در منطقه، قادر به تامین غلات از طریق دریای سیاه نخواهد بود.
او گفت: "موانع اصلی ارسال غلات اوکراینی از طریق دریای سیاه متوجه خود کی یف است. در حالی که این ناوگان روسیه بود که این تهدیدها را از بین می برد."
به گفته این روزنامه نگار، مین های قرار داده شده توسط نیروهای مسلح اوکراین در دریای سیاه تهدیدی جدی برای تدارکات این موضوع است.
نویسنده افزود: "تحت این شرایط، ما نمی توانیم در مورد تضمین امنیت یا تحویل غلات اوکراینی در این مسیر صحبت کنیم".
در عین حال، آلتیپارمک یادآور شد که ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه هشدار داده است که اگر صادرات غلات و کودهای شیمیایی این کشور به بازارهای جهانی از تحریم ها خارج نشود، مسکو از این توافق خارج خواهد شد.
رئیس جمهور روسیه بارها خاطرنشان کرده است که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر کرده و هدف اصلی این معامله، یعنی تامین مواد غذایی برای کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی ها، هرگز محقق نشد.
صادرات کی یف به دلیل فسخ معامله غلات دو برابر کاهش می یابد
این ستون نویس خاطر نشان کرد:" بازنگری در خواسته های کرملین و بازگرداندن کریدور امنیتی ضروری است، در غیر این صورت غلات اوکراینی در بنادر مسدود خواهند شد و تنش ها در دریای سیاه بیش از پیش افزایش خواهد یافت".
بحث و گفتگو