عملیات ویژه روسیه در اوکراین

اولین واکنش کرملین به حملات امروز پهپادهای اوکراین

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه: تمامی پهپادهایی که امروز به مسکو حمله کردند خنثی شدند و اقدامات مناسب در حال انجام است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که تلاش های کی‌یف برای حمله به مناطق روسیه با هواپیماهای بدون سرنشین افزایش یافته است و همه افراد درگیر در حفظ امنیت روسیه در حالت آماده باش هستند.
وی در مورد پاسخ احتمالی روسیه به این حملات خاطرنشان کرد که عملیات ویژه در حال انجام است و اهداف آن محقق خواهد شد.
علاوه بر این، سخنگوی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد که خطر حملات به پل کریمه همچنان باقی است تمامی پهپادهایی که امروز به مسکو حمله کردند خنثی شدند و اقدامات مناسب در حال انجام است.
پسکوف به خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا پس از حمله پهپادی در ماه مه کار سیستم دفاع هوایی در مسکو بهتر شده است، گفت: "این سوالی است که بیشتر به بخش تخصصی ما، وزارت دفاع مربوط می شود. شما می دانید که پهپادهایی که امروز حمله کردند، خنثی شدند، اقداماتی در این زمینه انجام می شود".
پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست کشور روسیه خاطرنشان کرد:" مسائل مربوط به توسعه سیستم دفاعی و اطمینان از کار فشرده آن به فعالیت های وزارت دفاع مربوط می شود. کارشناسان باید عملکرد پدافند هوایی را ارزیابی کنند. ما فقط می توانیم بگوییم که همه پهپادها خنثی شده اند".
سرنگونی دو پهپاد در نزدیکی انبارهای نظامی در حومه مسکو + تصویر
وزارت دفاع روسیه روز 24 ژوئیه (دوشنبه) اعلام کرد که اوکراین با استفاده از دو پهپاد سعی کرد به تاسیسات مسکو یک حمله تروریستی انجام بدهد که هر دو پهپاد با امواج الکترونیک سرکوب شدند و تلفات جانی نداشتند.
در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است: " صبح روز 24 ژوئیه (دوشنبه)، تلاش رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با دو هواپیمای بدون سرنشین به تأسیاست غیرمسکونی در شهر مسکو خنثی شد.
با استفاده از جنگ الکترونیک، دو پهپاد اوکراینی سرکوب و سقوط کردند. این حمله تلفاتی نداشت".
پیش از این، سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو اطلاع داده بود که حدود ساعت 4 صبح، هواپیماهای بدون سرنشین به دو ساختمان غیر مسکونی حمله کردند، خسارت جدی و تلفات جانی برجای نمانده است.
دپترانس های شهری از مسدود شدن ترافیک در خیابان کومسومولسکی و خیابان لیخاچف مسکو خبر دادند. آمبولانس ها، پلیس و خودروهای آتش نشانی در نزدیکی ساختمان Leroy Merlin در خیابان لیخاچف 15 ایستاده اند. مأموران سازمان امنیت فدرال روسیه به محل حادثه اعزام شدند.
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
در آمریکا به انهدام جدیدترین سامانه آلمانی پدافند هوایی در اوکراین توسط پهپاد روسی اعتراف کردند
این اولین تلاش رژیم کی‌یف برای حمله پهپادی به مسکو نیست. در 4 ژوئیه 2023، پنج هواپیمای بدون سرنشین در منطقه پایتخت سرنگون شدند: دو پهپاد در نزدیکی روستای "والویوا" منهدم شد، آنها در یک میدان باز سقوط کردند و یک پهپاد دیگر در منطقه "کوبینکا". علاوه بر این، سامانه پدافند هوایی دو پهپاد را در حومه مسکو سرنگون کرد.
تا این لحظه جزئیات در مورد دومین هواپیمای بدون سرنشین که به ساختمان یک مرکز تجاری در خیابان لیخاچف در پایتخت برخورد کرد، مشخص شد. در زمینی به مساحت 50 متر مربع شیشه های شکسته در طبقه 17 و و 18 مشاهده شده است.
به دلایل امنیتی، بخشی از پروازهای فرودگاه ونوکوو به فرودگاه های دیگر منتقل شد.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه، اقدام تروریستی رژیم کی‌یف را تلاش برای حمله پهپادها به زیرساخت های غیرنظامی خواند.
بحث و گفتگو