عملیات ویژه روسیه در اوکراین

پل کریمه بر اثر حمله پهپادهای سطحی نیروهای مسلح اوکراین آسیب دید

دو پهپاد سطحی اوکراین به پل کریمه حمله کردند که در اثر حمله تروریستی، بخشی از جاده اتومبیل‌رو پل کریمه آسیب دید.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه اعلام کرد پل کریمه شب گذشته مورد حمله دو پهپاد اوکراینی قرار گرفت.
در اعلامیه کمیته نامبرده آمده است: "در ساعت 03:05 نیمه شب، دو پهپاد سطحی اوکراین به پل کریمه حمله کردند که در اثر حمله تروریستی، بخشی از جاده اتومبیل‌رو پل کریمه آسیب دید. دو بزرگسال کشته و یک کودک مجروح شده است.
یک پرونده جنایی "اقدام تروریستی" در این رابطه تشکیل شده است".
نیروهای اورژانس در محل مشغول به کار هستند و نیروهای انتظامی تمامی اقدامات عملیاتی و تحقیقاتی لازم را انجام می دهند.
اوکراین منتظر تحویل بیش از صد پهپاد آلمانی وکتوراست
صبح روز 17 ژوئیه (دوشنبه)، سرگئی آکسیونوف، ریاست جمهوری کریمه، از وضعیت اضطراری بر روی پل عبوری از تنگه کرچ خبر داد. تردد به طور موقت متوقف شده است.
در نتیجه این حادثه یک زوج متاهل ساکن منطقه بلگورود جان باختند. دختر خردسال آنها مجروح شد، او در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان تمریوک بستری شد.
آکسیونوف از ساکنان محلی و دیگر مسافران خواست از تردد از طریق پل کریمه خودداری کرده و یک مسیر جایگزین را از طریق مناطق دیگر انتخاب کنند.
گفتنی است، یک حمله تروریستی دیگر اوایل صبح روز 8 اکتبر در پل کریمسکی، رخ داد و یک کامیون در آنجا منفجر شد. در نتیجه هفت مخزن راه آهن آتش گرفت ، دو دهانه قسمت خودروی پل تا حدی فرو ریخت. نیروهای اطلاعاتی روسیه، شخصاً رهبر اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، بودانوف را به عنوان سازمان دهنده حمله معرفی کرد. ماده منفجره در رول هایی پلی اتیلن ساختمانی بر روی 22 پالت با وزن کل تقریباً 22.8 تن در کامیون باری استتار شده بود. در این پرونده در مجموع 8 متهم دستگیر شدند.
او بعداً اضافه کرد که ترافیک ریلی قبل از ساعت 9 صبح از سر گرفته خواهد شد. آکسیونوف قول داد تا بزودی اطلاعات مربوط به عملکرد خدمات کشتی ارائه شود.
به گفته اولگ کریوچکوف، مشاور رئیس کریمه، مقامات حرکت گردشگران را در مسیری جایگزین سازماندهی کرده اند و ایست های بازرسی آرمیانسک، ژانکوی و پرهکوپ به طور عادی کار می کنند.
تکمیل می شود...
بحث و گفتگو