توافق کی یف و یونسکو برای خروج نماد های ارزشمند از لاور کی یف پچرسکی

سرویس اطلاعات خارجی روسیه: اوکراین ممکن است نمادهای ارزشمند مسیحیت را از لاور کی یف پچرسکی به ایتالیا منتقل نماید.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، بخش رسانه ای سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که بین کی یف و یونسکو توافقاتی در خصوص خروج نمادهای ارزشمند مسیحیت از لاور کی یف پرچسکی بدست آمده است.
سرگئی ناریشکین رئیس این سرویس اعلام کرد: "بنا بر داده های سرویس اطلاعات خارجی، بین مقامات کی یف و نمایندگان یونسکو توافق در خصوص خارج کردن نمادهای ارزشمند مسیحیت، از جمله وسایل باقی مانده از روحانیان مسیحی که از دنیا رفته اند، از محدوده لاور کی یف پچرسکی و انتقال بعدی آن به موزه هایی در ایتالیا، فرانسه، آلمان و واتیکان تحت عنوان "نجات از موشک های روسی" بدست آمده است.
در این سرویس افزودند که ثبت اموال کلیسا صورت گرفته، منابع اختصاص یافته و وسیله حمل و نقل برای انتقال این نمادها در کشورهای اروپایی آماده شده اند.
همزمان میتروپلیت انوفری رئیس کلیسای ارتدکس اوکراین در جریان قرار گرفته که لوح ها، وسایل باقیمانده از افراد مقدس از دنیا رفته و وسایل متعلق به این لاور "بصورت موقت" و آنطور که ادعا شده برای "محافظت از آنها" به جای دیگری منتقل شده اند.
در سرویس اطلاعات خارجی روسیه تاکید شد که همزمان شکی در این امر نیست که غرب و مقامات اوکراینی تحت کنترل آن برنامه ای برای بازگرداندن این وسایل ارزشمند ندارند.
دفاع از این لاور برای فدراسیون روسیه ارزش معنوی بسیار بالایی دارد که این معنا است که اراده برای به پایان رساندن عملیات ویژه نظامی تنها تقویت می شود.
رهبر صومعه پچرسک لاورا کی‌یف به حبس خانگی فرستاده شد
بحث و گفتگو