سفارت چین: سخنان بایدن در مورد شی جین پینگ عواقب خواهد داشت

رسانه غربی : سفارت چین سخنان بایدن در مورد شی جین پینگ را تحریک آمیز خواند و تهدید کرد که پاسخ خواهد داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، رسانه غربی به نقل از نماینده هیئت دیپلماتیک چین در واشنگتن گزارش داد پکن سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره شی جین پینگ، رئیس جمهور چین را یک تحریک سیاسی می داند.

بایدن در گذشته به صراحت گفته بود که ایالات متحده به نظام چین احترام می‌گذارد و به دنبال تغییر آن نیست، اما اظهارات غیرمسئولانه اخیر او در مورد نظام سیاسی و رهبر ارشد چین ، می‌تواند سؤالاتی را در مورد صداقت آمریکا ایجاد کند.

این دیپلمات از واشنگتن خواست اظهارات بایدن را پس بگیرند. در غیر این صورت، ایالات متحده با عواقبی روبرو خواهد شد که مسئولیت آن متوجه طرف آمریکایی خواهد بود.
روز سه‌شنبه، جو بایدن گفت که شی جین پینگ تمام اطلاعات مربوط به حادثه بالون را ندارد و به این دلیل "بسیار ناراحت" است، زیرا این "مایه شرمساری بزرگی برای دیکتاتورها است".
سخنان رهبر آمریکا کمتر از یک روز پس از اتمام سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به چین شنیده شد که واشنگتن امید زیادی به بهبود روابط بین دو کشور بسته بود.
بایدن، شی جین پینگ را "دیکتاتور" خواند
مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که سخنان بایدن بسیار غیرمسئولانه است و به شدت آداب دیپلماتیک را نقض می کند. او چنین اظهارات نمایندگان ایالات متحده را یک تحریک سیاسی آشکار خواند.
بحث و گفتگو