ژنرال فرانسوی از سورپرایز ناخوشایند روسیه برای کی یف صحبت کرد

ژنرال اولیویه کمپف، پژوهشگر بنیاد تحقیقات استراتژیک به روزنامه فیگارو گفت که انهدام تجهیزات سنگینی که غرب به اوکراین فرستاده بود برای کی یف یک سورپرایز ناخوشایند و غافلگیر کننده بود.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال فرانسوی گفت "من مطمئن نیستم که غرب چیزی برای ارسال (به اوکراین) داشته باشد. بله، و تلفات فعلی یک سورپرایز بد بود. اوضاع آنطور که غرب در نظر داشت پیش نمی رود و بر اساس طرح غرب نیست ".
وی همچنین خاطرنشان کرد که تعداد قابل توجهی از تانک های لئوپارد و خودروهای زرهی برادلی از کار افتاده اند. او افزود که تعمیر آنها کار آسانی نیست، زیرا یافتن کارگاه ها و مکانیک ها در شرایط جنگی بسیار دشوار است.
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
مشاور سابق پنتاگون از شکست کامل ضد حمله ارتش اوکراین سخن گفت + فیلم
این کارشناس افزود غافلگیری ناخوشایند اصلی برای نیروهای مسلح اوکراین، تسخیرناپذیری خط اول دفاعی روسیه بود.
او توضیح داد: "معلوم شد که روس ها تصمیم گرفتند حتی از اولین استحکامات خود به شدت دفاع کنند. ما نه با یک پرده محافظ سبک، بلکه با یک خط اول دفاعی واقعی روبرو شدیم."
به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، هفته گذشته، نیروهای مسلح اوکراینی پیشروی هایی را که مدت ها وعده داده بود در بخش های مختلف جبهه آغاز کردند و تجهیزات و نیروی انسانی زیادی را برای این کار متمرکز کردند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که کیف حداقل 160 تانک و 360 خودروی زرهی را از دست داده است. در عین حال، تجهیزات تخریب شده توسط روسیه 25 تا 30 درصد از کل حجم خودروهای جنگی تحویل داده شده توسط غرب را تشکیل می دهد.
بحث و گفتگو