نخست وزیر سابق ایتالیا خواستار دستیابی به صلح در اوکراین پشت میز مذاکره شد

کونته: ی بایست به صلح در اوکراین از طریق مذاکرات دست یافت و نه بواسطه ارسال تسلیحات به اوکراین
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، جوزپه کونته نخست وزیر سابق و رهبر جریان اپوزسیون سیاسی- اجتماعی "حرکت 5 ستاره" ایتالیا در پخش شبکه RaiNews24 اعلام کرد که ولادیمیر زلنسکی نمی تواند صورت شخصی تصمیم بگیرد که درگیری در اوکراین را تحت چه شرایطی حل فصل نمود و می بایست پشت میز مذاکرات به صلح رسید، نه بواسطه ارسال بیشتر تسلیحات به کی یف.
این سیاستمدار برجسته روز یکشنبه در جریان سخنرانی در برنامه عمومی در جنوب شهر ماندوریا که بصورت زنده از شبکه RaiNews24 پخش می شد، اعلام کرد: "زلنسکی نمی تواند آن کسی باشد که حق اختصاصی دارد.... که تصمیم بگیرد که چطور و چه زمان و با چه شرایطی پشت میز مذاکرات بنشیند".
کونته همچنین موضع زلنسکی که بعد از سفر به واتیکان در تاریخ 13 می اعلام کرده بود که کی یف نیازی به میانجیگری سریر مقدس برای حل و فصل درگیری ندارد، را مورد انتقاد قرار داد.
زلنسکی برای دیدار با مقامات ایتالیا و پاپ فرانسیس وارد رم شد
نخست وزیر سابق ایتالیا تصریح کرد: "از آنجایی که ما بصورت غیر مستقیم- و می ترسم که بزودی بصورت مستقیم- به زودی در جنگ دخالت خواهیم داشت، ما هم این حق را داریم که پشت میز مذاکره بنشینیم. و ما نمی توانیم به زلنسکی چک سفید امضا بدهیم تا او به ما اعلام کند که چه زمان و به چه شکل صلح کنیم و تحت چه شرایطی، و آیا وی باید به مسکو برسد و پیروز شود یا نه".
کونته سیاست غرب که روی ارسال سلاح به اوکراین سرمایه گذاری کرد و نه بکار گیری ابزار های دیپلماتیک برای دستیابی به صلح، را غلط خواند.
رهبر جریان 5 ستاره تاکید کرد: "ا می بایست به متحدان مان می گفتیم: "آقایان؟ ما اینجا در اروپا قرار داریم، شما- کمی دورتر، در واشنگتن. این راهبرد شما به چه انجامیده و ما را به چه سمت می برد؟ آیا شما می توانید دفاع چتر هسته ای را در اختیار ما قرار دهید؟ ما می توانید این ضمانت را به ما بدهید که بعد از تمامی این ارسال تسلیحات، جنگ به پایان برسد و تشدید شرایط رخ ندهد؟"
این سیاستمدار که سخنرانی وی چند بار بدلیل تشویق حضار قطع شد، این سوال را از حاضرین پرسید: "ما وا جنگ می شویم...آیا بهتر نبود که بعد از اولین محموله های نظامی ارسالی به اوکراین، پشت میز مذاکره بنشینیم؟ آیا این عاقلانه تر نبود که بجای اینکه بگوییم که با جنایت کاران نمی توان مذاکره کرد، می بایست پیروز شد و پیروز شد و پیروز شد، آیا عاقلانه تر نبود که پشت میز مذاکره نشست؟"
نخست وزیر سابق ایتالیا چنین موضعی که مذاکره را رد می کند، را "راهبرد اشتباهی" نامید که به سوی تشدید درگیری هدایت می کند و می تواند زمینه گذار استفاده از سلاح هسته ای شود.
ترامپ: همه مهمات خود را به اوکراین داده‌ایم
بحث و گفتگو