پیش نویس قرارداد شراکت روسیه و ایران آخرین هماهنگی ها رو پشت سر می گذارد

کابولوف نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان: پیش نویس قرارداد شراکت روسیه و ایران آخرین هماهنگی ها رو پشت سر می گذارد
Sputnik
زمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در امور افغانستان روز سه شنبه اعلام کرد که پیش نویس قرارداد همه جانبه شراکت راهبردی بین روسیه و ایران در آخرین مرحله هماهنگی ها می باشد ولی تاریخ امضا آن هنوز مشخص نیست.
وی روز سه شنبه در دیدار نمایندگان ویژه کشورهای مختلف در امورد افغانستان با بیرکل سازمان ملل متحد که در قطر در حال برگزاری می باشد، حضور پیدا کرد.
کابولوف تاکید کرد: "این مسئله (در مورد امضای قرارداد در خصوص شراکت راهبردی) توسط شرکای ایرانی بیش از یک سال پیش مطرح شد و پیش نویس چنین قراردادی با تاریخ اعتبار 20 سال در مرحله نهایی هماهنکی ها قرار دارد. این قرارداد به امصا خواهد رسید، زمانی که مورد هماهنگ شده باشد و دو طرف در خصوص تمامی بندهای آن به موافقت نهایی برسند".
به گفته وی تاریخ دقیق امضای این قرارداد فعلا مشخص نیست.
در اواخر ماه مارس حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در نتیجه مذاکرات با همتای روسی خود اعلام کرد که قرارداد راهبردی بلند مدت بین ایران و روسیه ممکن است در آینده نزدیک در تهران به امضا برسد.
چه چیزی روسیه و ایران را متحد می کند؟
بحث و گفتگو