کار استقرار موشک بالستیک قاره پیمای "سارمات" در روسیه آغاز شد

کار استقرار موشک بالستیک قاره پیمای "سارمات" در روسیه آغاز شد.سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نشست وسیع مسئولان وزارت دفاع روسیه اعلام کرد : در روسیه کار استقرار جدیدترین موشک بالستیک قاره پیمای "سارمات" RS-28 Sarmat)) آغاز شده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: پرتاب موفقیت‌آمیز موشک کلاس سنگین جدید سامانه موشکی سارمات در جریان آزمایش‌های دولتی، شروع کار برای استقرار آنرا ممکن کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، این موشک بالستیک قاره پیما در آینده نزدیک وارد وظیفه رزمی خواهد شد.
"سارمات" جایگزین سنگین ترین موشک استراتژیک جهان "وییوودا" (طبق طبقه بندی ناتو - Satan، RS-20V) خواهد شد. کار توسعه این پروژه در سال 2011 آغاز شد. موشک جدید قادر خواهد بود هم از طریق قطب شمال و هم از طریق قطب جنوب به اهداف حمله کرده و بر سیستم های دفاع موشکی غلبه کند.
اعلام برخی از مشخصات منحصر به فرد موشک قاره پیمای روسی "سارمات"
اولین پرتاب "سارمات" در چارچوب برنامه آزمایشات دولتی از پرتابگر زیرزمینی واقع در پایگاه فضایی پلستسک 20 آوریل 2022 انجام شد. وزارت دفاع روسیه سپس خاطرنشان کرد که ویژگی های طراحی در تمام مراحل پرواز تأیید شده و کلاهک های آموزشی به منطقه معینی از میدان آموزشی کورا در کامچاتکا وارد شدند.
به گفته سرگئی کاراکایف، فرمانده نیروهای موشکی استراتژیک روسیه سارمات دارای چنان ویژگی های منحصر به فردی است که قابلیت های سامانه های دفاع موشکی پیشرفته را از بین می برد.
بحث و گفتگو