درخواست وزارت خارجه چین برای همکاری در مقابله با ضدجهانی گرایی آمریکا

وزارت خارجه چین می گوید همه کشورها باید برای مقابله با ضدجهانی گرایی آمریکا با یکدیگر همکاری کنند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه وزیر خارجه چین گفت: همه کشورها باید برای مقابله با تفکر ضد جهانی شدن ایالات متحده که ویرانگر قوانین بین المللی است، همکاری کنند.
وزرای امور خارجه چین و کره جنوبی روز دوشنبه از طریق ویدئو کنفرانس گفتگو کردند و در جریان آن روابط دو کشور، وضعیت منطقه و جهان از جمله موضوع شبه جزیره کره را مورد بررسی قرار دادند.
در بیانیه وزارت خارجه چین به نقل از وزیر امور خارجه این کشور آمده است: امسال سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و کره جنوبی است. پکن مایل به همکاری با سئول برای حفظ جهت مشترک حسن همجواری و دوستی، تقویت ارتباطات راهبردی، تمرکز بر همکاری سودمند متقابل، و ترویج توسعه سالم و پایدار روابط چین و کره جنوبی است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: چین به همراه کره جنوبی آماده تضمین امنیت و تداوم زنجیره های صنعتی و زنجیره تامین، حفاظت از سیستم تجارت آزاد بین المللی و تقویت هماهنگی و همکاری در زمینه مسائل منطقه ای و جهانی است.
وانگ یی با بیان موضع خود در مورد تصویب قانون موسوم به "Chip Act" و "قانون کاهش تورم" توسط ایالات متحده، تأکید کرد که "اقدامات ایالات متحده آسیب ملموسی به حقوق و منافع مشروع همه کشورها وارد کرده است. از جمله چین و کره جنوبی، بار دیگر ثابت می کند که ایالات متحده دقیقاً نابود کننده قوانین بین المللی است و نه خالق آنها."
بحث و گفتگو