به گزارش اسپوتنیک، تداوم فیلترینگ پیام رسانها و شبکههای اجتماعی در ایران به کسب وکارهای خرد ضربه وارد کرده است.
طبق آمارهایی که بهتازگی مرکز پژوهش "بتا" منتشر کرده است، بیش از دو میلیون کسبوکار ایرانی در اینستاگرام فعالیت میکنند و از این تعداد، تنها ۱۹درصد از آنها فروش حضوری دارند. بهطور کلی ۶۴درصد از این مشاغل فعال بر بستر اینستاگرام متعلق به زنها است.
می توان گفت زنان قربانی اصلی فیلترینگ اینستاگرام هستند، چرا که ۶۴ درصد از کسب وکارهای آنلاین بر بستر اینستاگرام در اختیار زنان است.
فیلترینگ شبکههای اجتماعی در ایران حالا خانوادههایی را هدف گرفته که در فضای مجازی کسبوکاری داشتند.
آمارهای بتا نشان میدهد که با وجود فیلترینگ همچنان کاربران ترجیح میدهند از پیامرسانها و شبکههای اجتماعی محبوب و مورد اعتمادشان استفاده کنند، تا جایی که بر اساس این آمارها، در یک ماه اخیر بازدید از پستها و پیامها در تلگرام افزایش دو برابری داشته است.