"آیا برای جنگ آماده می شوند ؟": در آمریکا از طرح های روسیه و چین ترسیدند

کریس آزبورن، در مقاله خود "آیا چین و روسیه برای جنگ با آمریکا آماده می شوند؟" در مجله نشنال اینترست نوشت پیشرفت تعامل نظامی روسیه و چین در رزمایش فرماندهی و ستادی راهبردی "وستوک-2022" تهدیدی برای ایالات متحده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، او خاطرنشان ساخت امکان تبادل موثر اطلاعات بین رده های مختلف نیروهای مسلح متحده دو کشور، انگیزه ای برای نگرانی "بی‌سابقه" در میان تصمیم‌گیرندگان پنتاگون خواهد بود.
آزبورن نوشت: اگرچه چشم انداز همکاری و تعامل نظامی بزرگ ابعاد بین روسیه و چین احتمالاً از هر نظر نگران کننده است، به نظر می رسد اگر نیروهای چین و روسیه قادر به هماهنگی مشترک در چندین زمینه باشند، نیروهای روسی-چینی که به طور مؤثر از طریق شبکه اطلاعات ادغام شوند، تهدیدی بسیار بزرگتر و چندین برابر باشد.
روسیه و چین گشت زنی مشترک در اقیانوس آرام انجام می دهند + ویدئو
نویسنده این نشریه خاطرنشان کرد که رزمایش "وستوک-2022" شامل استفاده از ارتباطات دو طرفه هوا به زمین است.
الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه در یک نشست خبری برای وابستگان نظامی خارجی پس از نتایج این رزمایش گفت، کشتی های جنگی روسیه و چین حملات گسترده ای را علیه گروه های تحت رهبری ناو های هواپیمابر انجام دادند. به گفته وی، استفاده مشترک از نیروی هوایی و کشتی های جنگی دو کشور از ویژگی های این رزمایش بوده است.
14 کشور آذربایجان، الجزایر، ارمنستان، بلاروس، هند، قزاقستان، قرقیزستان، چین، لائوس، مغولستان، میانمار، نیکاراگوئه، سوریه، تاجیکستان به همراه روسیه در این رزمایش شرکت کردند.
بحث و گفتگو